Hej!
Förra veckan hade jag en mäklare hemma som skulle göra en värdering av vårt hus, inför en ev renovering. Det var en välkammad man i bästa kostymen som klev in i mitt hem. Muttrande vandrade han runt och hamnade till slut i vårt växthus som är direktanslutet till köket. Växthuset står i sin tur på en upphöjning med utsikt över hela vår trädgård.
"Här var det mycket växter..." säger herr mäklare torrt och blickar sedan ut över trädgården. "Svårt att hinna med och röja?, undrar han vidare.
RÖJA? Min mysiga, vilda, välkomnande trädgård. Vad vill han röja i den?
Jag hyste agg mot honom hela resten av dagen men nästa dag kunde jag inte låta bli att blicka kritiskt ut över min trädgård. Kanske den faktiskt fått växa till sig lite för mycket. Börjar charmen bli väl vild och känns det inte lite oharmoniskt alltihop? Är allting rörigt och oplanerat.
Så jag som alltid hävdar att trädgården är till för bara dig, det är du och ingen annan som ska trivas där har helt tappat fotfästet på grund av en mäklare som jag vågar gissa bor i lägenhet och ev har en svärmorstunga i kruka i köksfönstret...
/Katarina
|