Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Snälla hjälp!, Fullt med stora spindlar - jag har spindelfobi
          Vinterflickan
          Inlägg 08-11-2012, 09:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 213
          Medlem nr: 36 878

Till att börja med, jag vill inte höra "det är bara att vänja sig" eller "det är ju bara en spindel, vad kan den göra dig"... Jag är inte särskilt rädd för ormar, eller möss för den delen men jag är verkligen fruktansvärt fobisk för spindlar, hela jag stelnar & jag får panik och det känns som att den plötsligt sitter på mig. Det är inte roligt att vara 32 år & börja gråta för att man helt plötsligt inser att man står precis bredvid en stor källarspindel!

Till saken, vi bor i ett hus från -60, med källare (tegelhus). När vi flyttade in var det väldigt mycket spindlar i källaren men det blev bättre när vi slet ut all trä & satte in en avfuktare i tvättstugan. Till saken hör att det är två golvbrunnar där & kall & varmvatten. Det är inte den här typen av små spindlar med runda kroppar & långa ben (dom kan jag hantera bra) utan de är såna här med riktigt stora brunsvarta kroppar & grova, rätt långa ben.

Hittils har dom bara varit i källaren och det har ändå varit jobbigt eftersom vi har tvätten där nere. Häromdagen kröp en över på min arm när jag sorterade tvätten upp och i år verkar det vara rekordår för jag har sett jättemånga nere bara sista veckan.

Droppen var idag när jag ska bre min frukostmacka och det är en jätte i vasken UPPE. Det har på nått sätt alltid varit fredad zon och nu känner jag att jag inte kan slappna av överhuvudtaget i mitt eget hem. Anticimex sprutar inte mot spindlar eftersom de enligt dem inte ger effekt att göra det.
          Jag misstänker att de kommer in via avloppet, och fick tipset av grannen som hjälpte mig att döda den i vasken nyss att kontinuerligt spola vatten i alla golvbrunnar så att dom inte torkar ut (hjälpte tydligen mot kloakråttor oxå). Finns det något annat sätt att komma åt det här problemet? Så gott som all ventilation är nät vid vad jag vet så där borde dom inte komma in & inga öppna, glipande fönster har vi.

Kan man spruta med nått i brunnarna, eller täcka golvbrunnarna med nått nät som dom inte kommer igenom? När man väl ser dom finns det nån kemikalie man på LÅNGT håll kan döda dem med som inte skadar min son eller kommande bebis? Jag får verkligen panik av det här så alla tips mottages tacksamt!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-01-2026, 06:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon