Jag har mer eller mindre bestämt mig för att sälja mitt radhus och imorgon kommer det hem folk från banken för att göra en preliminär värdering, det är med blandade känslor jag har kommit fram till detta men inser samtidigt att jag inte orkar sköta och underhålla detta hus och det är alldeles för mycket som bör åtgärdas för att jag skall ha kraft och ekonomi för att få ihop det. Köpte detta hus 1987 tillsammans med min dåvarande hustru och de första åren var det en himla massa renoverande vilket var väldigt roligt. Tyvärr drabbades hon av en hjärntumör 1997 och jag blev ensam med tre barn vilket var nog så jobbigt i sig. Hon dog inte men blev totalt personlighetsförändrad och jag kämpade med näbbar och klor för att kunna behålla huset vilket jag till min stora förvåning lyckades med men som sagt, nu är orken slut efter två strokes och jag skall försöka förändra mitt liv och kanske det känns bättre med ett nytt boende. Något nytt hus blir det inte men förhoppningsvis en trevlig lägenhet med en stor balkong fast inte blir det samma som att ha en tomt att gå ut på och kanoten blir det till att sälja. Finns det någon här som har erfarenhet av att sälja hus, jag har ingen aning hur det fungerar med reavinster och liknande fast mest bekymrad är jag över hur jag skall orka med en flytt och liknande. Beroende på hur mycket pengar jag kan få loss skall jag och sonen även se om han kan få ett eget boende, han fyller snart 24 år men har ett autistiskt syndrom men soc. kanske kan ordna nåt åt honom, vet inte om han skulle klara att bo alldeles själv men det kanske finns någon form av gruppboende i så fall.
Ooops! Detta hamnade kanske under fel rubrik men ändå inte, det handlar ju om mitt mående i stora drag.
Redigerat av malcolm: 22-01-2013, 00:26
|