Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Avokado torkar och belysningsfråga.
          roband915
          Inlägg 10-02-2013, 18:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 77 176

Hej
          Har problem med min lilla avokadoplanta som inte trivs. Som ni ser på bilden så torkar topparna ihop så den växer inte mer utan bara mer o mer skott kommer lite här o var på plantan för att sedan även de torka ihop.
          För några veckor sedan testade jag att ställa den på ett varmt element med en plastpåse över. Då mådde den bättre och det var även då som ett av skotten sköt iväg som synes på bilden. Men nu har den börjat torka igen. Är det mer fukt den vill ha eller vad gör jag fel? Nu har jag flyttat den till köksfönstret och där står den utan plastpåse men duschar den 2ggr per dag.

Bifogad fil  avocado.jpg ( 289.06k ) Antal nedladdningar: 98

Min andra fråga är belysning. För tillfället har jag akvariets standardlampa och jag tror inte det är särkilt bra...eller? En väldigt liten lampa på 15w. Skulle nog helst vilja byta ut till en led-lampa mer anpassad för växter men problemet är att jag är osäker på vilken styrka på den nya lampan ska ha? Har någon tips kring detta?
          Bifogad fil  akvarium.jpg ( 410.57k ) Antal nedladdningar: 69

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 20:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon