Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mineraler. Rock dust till grönsaksodling, Hjälp en nybörjare
          michel021
          Inlägg 04-05-2013, 18:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 108
          Medlem nr: 78 027

Hej

Jag har odlat lite enkla grönsaker i ett par år men nu har jag fått tillgång till en väldigt stor balkong med bra sol(plus min egna balkong) så jag har köpt frön till fler och större grönsaker. Eftersom jag tänkt att göra det ordentligt det här året så har ja läst men mest kollat på olika videor på youtube. Dom flesta är på engelska och dom pratar mycket om mineraler och ett märke nämnts är rock dust. Jag har inte hittat det i någon butik i västerås. Just nu har jag vanlig plantjord och så har jag köpt flytande näring som man blandar me vatten när man ska vattna. Jag har en påse med gödsel men har inte blandat i det. Ska jag blanda i lite gödsel när jag ska byta till större krukor? Finns det någonstans man kan få tag på dessa mineraler? Dom ska komma från gruvor.
          Är det något annat jag borde blanda i jorden?
          Jag har hittat en affär på internet som säljer liknanden mineraler från en vulkan men dom sålde bara i stora mängder.
          Jag behöver ju väldigt lite eftersom jag bara odlar i krukor och balkonglådor.
          Vill gärna ha tips på vart man kan köpa eller andra saker man kan köpa.
          Om det inte finns i småförpackningar så kanske någon här på forumet har lite som jag kan få köpa? Jag finns i västerås men åker till sthlm(åkersberga och vällingby) väldigt ofta. Annars betalar jag självklart för frakt om det ska skickas och jag betalar självklart för mineralerna ifall någon har lite över.

Tack på förhand

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 04:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon