Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Körsbärsträdet mår dåligt!
          Annie Sun
          Inlägg 19-06-2013, 20:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 45
          Medlem nr: 76 457

För 2 år sedan dog vårat 2-åriga körsbärsträd. Dels för att de blivit skaft på av rådjur och dels misstänker jag nu att det stod i för blöt mark. Vi köpte i fjol ett nytt (stella dvärg), och planterade det på samma ställe. Även det började få vissna grenar efter ett tag. En efter en av grenarna vissnade och dog. När jag sen fattade att det måste stått för blött så flyttade jag det till en sluttning bestående av sandjord. Inte blött alls alltså. Men nu håller efter några dgr en ny gren på att dö. Och det är gummiflöde på de levande grenarna. Frågan är; kan det ta lite tid för rötterna att återhämta sig och därför fortsätter grenarna dö? Den ena sidan är fortfarande jättefin. Den andra sidan död. Jag har nu stödvattnat 2ggr ordentligt. Kommer det att överleva? Eller vad gör jag? Vill ju verkligen rädda träd nr 2 nu!! Nån som vet?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 08:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon