Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad händer med mina jordgubbsplantor?, Mina jordgubbsplantor får röda/bruna fläckar på bladen.
          siba
          Inlägg 24-07-2013, 22:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 76 291

Jag har bekymmer med mina jordgubbsplantor (frameberry) De har fått röd/bruna blad med lite grå beläggning på undersidan på bladen ( se bilder). Bladen har även en tendens till att sluta sig lite. Vad kan det vara och finns det något man kan göra? Jordgubbarna är planterade i lådor med måtten 40 cm djup, 150 cm lång och 50 cm breda. (Plantorna är inköpta i å)r. Även här la jag i planteringjord på påse när jag planterade dem. La även med lite långtidsverkande gödnng.

Tacksam på svar!!!
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Jordgubbsplanta_1.jpg ( 232.49k ) Antal nedladdningar: 90
          Bifogad fil  Jordgubbsplanta_2__1___640x418_.jpg ( 139.65k ) Antal nedladdningar: 50
          Bifogad fil  Jordgubbsplnata_3.jpg ( 278.14k ) Antal nedladdningar: 62

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 02:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon