Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vilket träd skall jag plantera?
          Aqvakul
          Inlägg 07-08-2014, 01:44
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Jag förvärvade en fastighet i höstas i Sölvesborg. Det fungerar nu som fritidshus, men kan på sikt bli något mer. Tomten är stor. Förre ägaren tyckte inte om att räfsa löv, så det är mycket gräsmatta men inget träd som ger skugga och svalka. Snabblösningen är plank, berså. Men på halvlång sikt skulle jag också vilja ha ett träd, under vars grenverk några stycken kan sitta och njuta med en bok. Trädet bör växa till sig någorlunda fort. då vår tid på jorden är begränsad. Förutsättningarna är zon 1, relativt lätt och väldränerad jord. Jag har efter visst grubblande hittat två intressanta träd: robinia och korstörne. Rysk lönn är ett tredje alternativt, men kanske inte lika vackert. Pil är jag skeptisk till sedan tidigare, men det finns ju många sorter. VAD TROR DU OM DESSA FÖRSLAG OCH HAR DU ANDRA? Det här känns som ett av mina viktigare beslut i livet.....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-07-2025, 15:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon