Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad har vi här? Succulenter + gammal palmhistoria, Vad kan detta tänkas vara för växter?
          Dayo
          Inlägg 21-09-2016, 14:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 84 550

Hej alla!

Jag har under flera års tid och i varierande grad skött, vanskött, vattnat, försummat och daltat med dessa plantor. Men det slog mig att jag faktiskt inte vet vad det är för några..

Planta ett är något som jag alltid benämnt som "gummiträd", men detta namnet tycks vara lite väl generellt använt och jag tror att det finns ett betydligt bättre.. De har varit på väg att dö flera gånger av allt pga övervattning till undervattning och stått i rum utan belysning. Nu gjorde jag återupplivningsförsök i mars och de har tagit sig bra.

Bifogad fil  succulent.jpg ( 988.86k ) Antal nedladdningar: 29

Den ena ser ut att snart blomma(?) eller vad har den egentligen för sig? Skickar ut en lång, pistilliknande sak på några mm i diameter. Ursprungligen två, men den ena föll offer för bladlus.
          Bifogad fil  succulent2.jpg ( 991.26k ) Antal nedladdningar: 22

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 00:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon