Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vattning!?, blir inte klok på detta!
          La Strega
          Inlägg 28-04-2004, 18:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 469
          Medlem nr: 3 307

För ett par veckor sedan sådde jag bla annat basilika och gräslök, basilikan torkade och dog och gräslöken möglade (båda stod på samma ställe och duschades med sprayflaska) det andra jag sådde då har det väl gått sådär med. dessa växter sådde jag i torvkrukor i minidrivhus

skulle så en omgång till nu (ny basilika o gräslök +lite annat) köpte ett till minidrivhus och små plastkrukor istället(kom fram till att torv inte funka nåt vidare), på den bifogade foldern stod det att man skulle hälla upp vatten i botten till drivhuset, ca 1cm, då skulle jorden suga upp vatten själv.
          i morse hällde jag upp 1cm vatten, nu är den borta och jorden är blöt.
          nu satt jag å läste i en bok jag lånat på bibblan idag "FRÖBOK-Från sådd till planta" av Ulla Hasselmark (väldigt mysig bok för övrigt! =) och däri står det att man ska duscha plantorna och att de inte får bli för blöta...
          Hur F*n ska man göra igentligen??
          *förvirrad*
          wacko.gif

--------------------
          Martina I Motala Zon 2

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 01:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon