Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Döda ett körsbärsträd för att bli klätterstöd
          Mamasa
          Inlägg 09-11-2020, 16:06
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 91 048

Har ett gammalt körsbärsträd som gett frukt en enda gång sen 2008 men som verkligen dryper av bladlöss varje år (inte ens lönt att försöka bekämpa) och det är så äckligt - och det år det faktiskt gav frukt gade vi så mycket getingar och kärnor i gräsmattan eftråt. Skulle gärna kunna sitta och läsa etc i skuggan under det men det känns inte så trevligt. Placeringen av trädet är bra då det skyddar perfekt mot granninsyn - jag vill därför ha kvar trädet som struktur, men att det istället klättrar klematis av olika sorter i det. Har ni tips på hur man kan ta död på trädet utan att såga ner det? Jag vet att Ecoplug finns, men dels vet jag inte om det funkar på det vis jag önskar - dels känns det otrevligt att tillsätta gift. Men OM jag skulle välja att ecoplugga detta träd - hur ska man sätta dem? Var och hur tätt? Hur många?

Redigerat av Mamasa: 09-11-2020, 16:08

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 01:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon