Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Dåliga köpeväxter ...
          MRLINDELL
          Inlägg 17-06-2004, 13:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 190
          Medlem nr: 2 101

Är det så att i år finns det flera växter med dålig kvalitet än vanligt på våra handelsträdgårdar? Jag har varit på flera ställen där många ser lite trista ut, medan andra växter ser gladare ut än någonsin. Är det klimatet just nu elller håller det på att hända något ... billiga utländska plantskolor etc ..
          Jag hade beställt Jätte Vallmo i fyra olika färger, den blå/ljusblå är så fin. Jag nämnde också att de som fanns hemma såg "tråkiga ut" med intorkade knoppar och gult/brunt på bladen. De jag köpte förra året har haft lite grönt på sig och en lång stam med en blomma på varje planta.
          De som kom hemma i år har haft mera buskigt grönt och flera friska blommor. De var alltså småsjuka från butik förra året!
          Kom för att hämta dem de nya och de såg rent ut sagt för D*Ä*L*G* ut, några värre plantor har jag aldrig sett. De skulle dessutom ha 73+ sek för plantorna. De hade "tag tre - betala för max 1 status". Jag sa vad jag tyckte och man blev snorkig som bara den. Att de inte fattar att om man beställer växter och betalar extra skall de vara i gott skick, man skall bli glad och förväntansfull när man ser dem.
          Det lät på tanten på Rosendahl att man inte skulle få beställa flera gånger eftersom man inte köpte ut dem. Tråkig inställning!! De bord berättat att växterna var mindre bra och att vi sänder tillbaka dem etc etc, man borde förstå att kunden reagerar när man/hon ser halvissna växter.

Det här är flera snorkiga och märkliga incidenter jag upplevt på Rosendahl, allt i från någon enstaka reklammation som de VÄGRAR bry sig om trots garantipapper mm som de skriver ut & STÄMPLAR.

Jag tänker inte handla på det stället mera. Dagen var droppen!!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 06:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon