Förra sommaren anlade jag en ny rabatt, ganska lång sådan. Jag hade bestämt mig för att den skulle gå i vitt, rosa, cerise-lila. Väl ute på handelsträdgården insåg jag att det finns väääldans mycket fint att välja på, så jag kom hem med en massa olika fina perenner

Färgsättningen blev väl bra, den är jag nöjd med. Däremot blev det totalt sett en ganska spretig och mindre tjusig rabatt, helhetsintrycket blev inte alls bra

. Så nu behöver jag råd!!! I dagsläget finns där: praktmalva, orientlilja, höstflox, sköldpaddsört, lupin, blodnäva, mjölkklocka, pion och nån till lilja som jag inte minns namnet på. Hur gör jag? Planterar jag in några gröna "lummiga" plantor mellan allt blommande för att täcka upp? Eller har jag lite för mycket blommor? Tar allt sig med tiden, är det jag som har för bråttom och vill ha allt färdigt och fint fort?? De flesta blommorna är ju ganska höga, borde jag ha valt lägre sorter? Behöver väl inte tillägga att jag är novis inom detta område och behöver alla goda råd och tips som kan ges

.
Tack på förhand!
//Farbro-Barbro, zon 6