Hejsan! Jag har sått en massa saker nu, och senaste gågen nu blev det med små torvkrukor...
Jag vet att de torkar extra snabbt, men är det någonting annat som jag bör tänka på? För övrigt höll de på att torka idag(!!), så jag fick spruta med blomspruta på dem, så att de skulle bli fuktiga. Bör de täckas med plast, som de "vanliga" såkrukorna? Har gjort det iallafall.
När jag sprutade torvisarna med blomsprutan, så tänkte jag inte att jag sprutade uppifrån också, då plasten på dem ännu inte var på. Detta medförde ju att det kom vatten uppifrån, och jag sprutade ganska mycket... drunkar de nu, eller är det ingen fara?
Min sommarflox har jag sått för cirka 3 veckor sedan, och den har inte kommit upp alls, kan det bero på att jag sått den för djupt? Andra frön har kommit upp...
En till liten fråga på än gång: På fröpåsen till kryddtimjan står det på baksidan följande... "
Förodling: I mars-april för utplantering efter frost. Så fler frön / kruka, täck ej, håll fuktigt och ställ ljust/.../" menas det då att jag inte ska täcka med plast, eller med jord. Ingen här hemma kan förstå vad, men jag antar att det är jord man inte ska täcka med? Hursomhaver så har jag varken täckt med jord, eller plast på den lilla timjankrukan ännu
PS. Tur att det finns hjälp på Internet om sådden, jag hade till en början ingen aning om att de ska så på olika djup, att visa frön är ljusgroende osv...
Borde mer ingående anvisningar för mig som total nybörjare

..