Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> matnyttigt insynsskydd för allergiker
          ikhve
          Inlägg 25-09-2005, 10:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 6 580

Ny här men har suttit och läst gamla trådar i många timmar - mycket innehållsrikt forum!:)

Vi har nyligen köpt hus och behöver insynsskydd mellan uterummet och grannen. Nu finns där gräsmatta (ungefär 5-6 meter bred och 10 meter lång på vår tomt) och en låg och trist häck som grannen inte vill låta växa upp om jag förstår det rätt. Vi vill bevara grannsämjan så gott det går men också få till något insynsskydd och funderar på olika matnyttiga växter. Tycker om gammaldagsa växter som nypon, fläder, rönn. Vi vill egentligen ha en massiv "vägg" av växter mellan oss och grannen men den skall helst inte skugga vårt eget uterum för mycket. Till saken hör också att jag har diverse allergier och håller mig mest undan trädgården under vår/sommar. Buskar som sköter sig själva vore det optimala. Vi bor kustnära i zon I tror jag och vi kommer använda uterummet även under vintern.
          Vore tacksam om jag kunde få några förslag på buskar/träd som kan passa till detta.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 19:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon