Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Lilla trädgårdens pärlor, Om du måste välja
          Netten
          Inlägg 16-03-2006, 20:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 90
          Medlem nr: 3 030

Föreställ dig en liten radhusträdgård med knappa 30 kvm där du vill få plats med en sittgrupp för minst 4 personer men även kunna utöka med ytterligare några fler sittplatser. Ena långsidan är huset del som består av glasdörrar. Kortsidorna vätter mot grannarna med häck med höjd om ca 60-70 cm och långsidan mittemot glasdörrarna ett staket och precis utanför en allmän grusgång och i väderstreck sydost "Kan du se det framför dig , Nähä inte det " som Lena PH brukar säga huh.gif laugh.gif

Jag har nu bestämt mig för att göra en totalrokad i min trädgård och börja om från scratch, egentligen har jag inget förutom en kraftigt beskuren häck av liguster på två sidor, en fantastisk rosa pion, en liten blodlönn, en vinbärsbuske och en bedrövlig gräsmatta som jag riktligt ogillar för att den är så ojämn och gropig.

Om jag förstått det rätt så bör man ju plantera 3, 5, 7 osv plantor av varje sort för att få fyllighet men med en så liten tomt som ovan så är det ju svårt om man drömmer och längtar efter allehanda växter och då måste man sålla, vara kritisk, och inte minst "inse fakta" mad.gif wink.gif blink.gif

Med ovanstående förutsättningar vad skulle du satsa på.....

1, för att få höjd i trädgården?

2, för att få lite insynsskydd (utan att mörklägga grannens trädgård)?

3, gräsmatta eller välja annat underlag (trätrall, sten, grus)?

4, vilka växter bara måste du ha i din lilla trädgård wub.gif ?

5, vilka växter vill du absolut inte ha? (förutom ogräs så klart)wink.gif

nu är det ett parti med skjutbara glasdörrar där det vita staketet är
          på bilden och gräsmattan är inte alls så där vildvuxen biggrin.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-12-2025, 18:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon