Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Grunnar fram och tillbaka på ett växthus..., Vad odlar ni i era?
          virrevarv
          Inlägg 31-03-2006, 07:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 205
          Medlem nr: 5 247

Har gått och grunnat något år nu på att skaffa mig ett växthus, mitt intresse för trädgård blir bara värre och jag älskar att dra upp växter av alla de slag, så ett växthus borde vara ett naturligt steg... Jag har fått grönt ljus från min käre sambo så egentligen är det inte mycket som hindrar mig från att göra slag i saken.

Men jag vet inte riktigt ändå, odlar alla som har växthus 15 sorters tomater och sju gurkor osv? Jag känner inget direkt intresse alls för grönsaker och att ha ett växthus bara för att dra upp sommarblommor och perenner är kanske onödigt? Vad odlar man i så fall under i växthuset sommaren? Eller det räcker kanske bra med mina drivbänkar ändå? Om jag skaffar växthus måste man dra in ström så man kan ha en frostvakt? Måste man dra in vatten eller klarar man sig med en regntunna och vattenslang?

Samtidigt så skulle jag vilja ha ett ställe som är bara mitt, där jag kan ha blommor överallt och kanske en lite pall att sitta på och njuta av dofterna och värmen när regnet strilar ute... wub.gif Men jag vill inte köpa något för 15000 och inte använda det till fullo heller utan då fortsätter jag hellre med mina drivbänkar och drömmer vidare istället och väntar ytterligare något/några år.

Vad säger ni? Ge era åsikter och tankar till en drömmande velpotta! blink.gif

--------------------
          Välkommen att titta in på min Blogg; Humlans Trädgårdsblogg!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 10:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon