Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Erfarenheter av odling i sand a la Nils Åkerstedt
          Gloriana
          Inlägg 26-05-2006, 11:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 374
          Medlem nr: 3 741

I år har jag slagit till och ska odla annat än blommor. Jag har därför gjort i ordning några pallkragar för att odla i - himla praktiskt. Eftersom jag varit nyfiken på att odla i kombinationen sand och gräs så har jag gjort ett experiment. En pallkrage innehåller vanlig jord/koskit och en pallkrage innehåller sand. Jag har sått lite olika sorter men rädisor har jag sått i båda kragarna. Rädisorna i jordkragen växer som tusan och ser hur fina ut som helst. Rädisorna i sandkragen ser om inte anemiska ut så i alla fall inte lika superkäcka ut som jordkragerädisorna. Och ja, jag har varit nogrann med vattningen. Trots att jag sådde samtidigt i båda kragarna är jordkragerädisorna betydligt större. Jag har lagt på gräsklipp i sandkragen, utan att kväva uppkomna plantor, men det händer inte mycket inte.
          Jag eftelyser alla erfarenheter av detta sätt att odla då det borde funka! smile.gif

--------------------
          Bättre sått än aldrig!

Gräva bör man annars dör man!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-10-2025, 19:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon