Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gurk plantor som blev "över"
          Lady Hamilton
          Inlägg 05-08-2006, 11:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

När jag planterade mina gurkplantor i växthuset så blev det 2 st "över". Ärligt talat så brukar jag varje år lyckas få död på de 2 första som jag planterar ut i växthuset wub.gif Men i år så överlevde alla smile.gif Så de 2 x-tra plantorna hade jag "ingen plats" åt..................
          När jag kom på att jag kunde testa att ha dem i uterummet, med snören uppbundna i en "torkställning" Samtidigt så använde jag mig av tipset från Åsa om att skära ut botten på krukan så att inte rötterna skulle "störas".

Så här ser det ut i "krukan" jag måste vattna 2-3ggr varje dag i denna hetta men gurkplantorna växer som "ogräs" och det blir många gurkor smile.gif
          Jag har även i växthuset använt mig av liknande medtod men då odlar jag i hinkar och i sandbädd med gräsklipp. Och hitills har "kruk" o "hink" odlingen givit mest.

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 01:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon