Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ska barn cykla på gatan?
          netaave
          Inlägg 07-08-2006, 22:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Vi bor på en återvändsgata utan trottoar eller cykelväg. Där gatan slutar finns det cykelvägar och ett stort bilfritt område bl.a. med lekparker.
          Det har flyttat in en ny barnfamilj på vår gata som låter barnen leka och cykla på gatan utan att dom har någon som helst koll på dom. Dom är i förskoleåldern. Det är två hus mellan oss och barnen kan vara utanför oss eller längre ner och föräldrarna är inte ens ute på gatan.
          Nu har mamman i familjen börjat skrika "dämpa" åt oss grannar när vi kör förbi, hon gjorde det åt oss igår, vi körde då exakt 35 km och barnen var inte ens ute.
          Är det meningen att vi grannar ska ta ansvar för deras barn på gatan? Är dom ute så bromsar vi ju naturligtvis ner, det finns dessutom en dagmamma mitt emot dom så det är vi vana att göra.
          Själv har jag alltid varit med mina barn på gatan eller gått iväg till det bilfria området om dom velat cykla som små, det gör alla andra barnfamiljer på gatan också.
          Stämningen börjar bli otrevlig och det jäser i husen.

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-09-2025, 02:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon