Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Idag har jag tagit, en tjuv (snattare) på bar gärning
          Inga från Närke
          Inlägg 24-08-2006, 20:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Var i min ICA-butik efter jobbet och handlade. Där gick 2 killar ca 16-18 år och handlade. De kom in tillsammans men delade på sig när de handlade. En plockade varorna i en korg den andra plockade ner sakerna i sin ryggsäck. När jag kom till kassan viskade jag till kassörskan: Visar han inte ryggsäcken så får du be att titta i den för det finns varor i den. Hon bad mig vara kvar.
          Hon frågade om hon kunde få titta i den, han svara att det var hans personliga saker så det fick hon inte. Hon sa ytterligare en gång att har du inget att dölja så kan du väl visa den. Nej han stod på sig. Efter 3 försök sa hon att då ringer jag polisen, kan du väl göra då sa killen. Då klev jag fram och sa att jag kan väl få titta för jag står ju på rätt sida om kassan.
          Så jag började att dra upp dragkedjorna i ryggsäcken som han hade på sig, då gick det snabbt. Ta den då sa han och slängde den på kassabandet och sedan försvann han ut genom dörren i ett huj och kassörskan ringde polisen men jag vet inte om de varit där. Jag fick lämna mitt telefonnummer på ICA men har inget hört ännu. Den andra killen skulle ju betala sina varor men det gick inte kassörskan med på utan han fick också gå eftersom de kom tillsammans.
          Lite synd tyckte jag om den killen för han skulle ju betala, det var ju inte säkert att han visste vad kompisen gjorde eftersom han inte var i närheten av honom under tiden de var i affären. Men det kan ju vara uppgjort också.

Glömde skriva att det var massa matvaror i ryggsäcken när vi öppnade den som en bruk med glass, ketsup m.m. Kollade inte allt men det var mera saker.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 05:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon