Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Någon hästkunnig här?, fråga om foder till fånghäst
          Stussi
          Inlägg 26-10-2006, 16:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 626
          Medlem nr: 8 383

Min ena islandshäst fick tyvärr fång i sommar (inga förändringar i hoven dock som tur var!). Det betyder att vi fick stänga av vår fina beteshage och låta honom gå i grushage hela sommaren. Beteshagen har alltså stått orörd i sommar och gräset har växt till sig ganska högt.

Nu har frosten kommit och snön har börjat på att falla lite lätt (snöar ganska mycket nu faktiskt men det återstår väl att se hur länge det ligger kvar). När kan han gå i den andra hagen igen? Måste vi vänta långt in i vinter (det brukar komma mycket snö här hos oss och ligga runt en -15 till -25 grader om vintrarna) eller kan vi släppa honom där nu när frosten har kommit? Eller kommer det att finnas jättemycket näring i gräset ändå som inte är bra för honom? Även fast det är snö så kommer han att kunna sparka fram gräs menar jag... Det är ju mycket gräs där som sagt men jag tänkte att det kanske inte är någon fara för honom att äta det nu när det är frost och snö? Då borde det väl inte finnas så mycket näring?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-07-2025, 15:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon