Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jag har sett ljuset!, För krukväxter alltså
          anna_rispan
          Inlägg 04-01-2007, 15:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Jag har varit en tvivlare på om det verkligen är så dåligt med ljus på vintern som alla säger.

Men innan jul när vi julstädade så blev det ju så att jag var tvungen att ordna till några krukväxter som hade magert med jord kvar i krukan. Fats krukan var stor så det var inte så lite jord ändå.
          Plus att jag är en riktig amatör när det gäller krukväxter. Hur som haver.
          En av krukorna jag fixade var sån ädr...fasen, har tappat namnet...men de brukar växa långt så mankna ha den över en hel vägg.
          den hade växt lite sedan sticklingsstdaiet men nu såg den ut att ha stannat. förståeligt pga många saker.
          men när jag tog den ur krukan så hade den ena sticklingen gjort en lång rot o sen växt runt i botten. (därför man ska ta o öka storlek på krukan succesivt kankse)
          men jag knipsade av lite lätt.
          sedan fick den stå under lysröret över diksbänken.
          och den överlevde plus att bladen sträckte på sig o jag tror nästan att den växt!! ohmy.gif

sen har jag en anna fråga om nån läser här.

angående porslinblomma.

det var en stickling som tagit sig och till o med gjort nytt bladpar.
          den stod i väldigt torvig blomjord så nån gån blev den väl för uttorkad o bladen tjockade inte på sig trots att den fick stå o suga vatten o jag vattnade mer regelbundet.

efter att jag planerta om även den o knipsat lite på rötterna samt stod under lysröret ett tag så ser bladen ut som normalt igen. tjocka o fina!! hur funkar det då???

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 05:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon