Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ny medlem och ny trädgårdsägare!
          jannan
          Inlägg 27-03-2007, 08:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 22
          Medlem nr: 9 498

Hej på er alla.
          Jag och min sambo har i dagarna fått tillträde till vårt första egna hus. Det känns helt underbart men paniken över trädgården börjar stiga. Vi bor i södra hälsingland, vilken zon det nu är blush.gif Jag är helt nybörjare på allt vad trädgård heter. help.gif

Det är en vanlig, plan villaträdgård med 3 äppelträd, 2 plommonträd, 2 syrénbuskar, ett gäng svart-, rödvinbär- och krusbärsbuskar samt hallonhäck. Ut mot gatan står Ölandstokar samt några buskar med små vita blommor i klasar eller rader liksom. Vet inte vad dom heter blush.gif

Gräsmattan har de senaste åren blivit något eftersatt och är ojämn och mossig.

Nu är min fråga: Vart, hur och med vad ska jag börja? Jag är för tillfället arbetslös och har hur mycket tid som helst att pyssla, gräva och klippa.

Jag skickar med lite bilder från i höstas

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 23:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon