Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Honungsros "Lykkefund" står och stampar, - lite grön men tar ingen fart - varför?
          frugb
          Inlägg 15-05-2007, 06:49
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 171
          Medlem nr: 5 241

Hej!
          Jag planterade tre klängrosor vid mitt garage i höstas, två "Polstjärnan" och en "Lykkefund". Polstjärnorna tar nu fart och det är en massa småkvistar som växer upp ur de långa grenarna som var från början.

Men min Lykkefund, som hade ganska lite grenar från början, ser bara grön och fin ut och växer väldigt sakta i jämförelse.

Är något fel? Jag har vattnat och gödslat dem lika mycket nu. Eller tar den bara tid på sig att komma igång? Eller väntar den på varmare väder?

Det är ganska blåsigt där de står och just nu är det ju kanske 10-12 grader och blåst. Torrt har det varit ett långt tag också.

Jag tror jag bor i zon 2, kanske ibland i zon 1 (bor på ö i Göteborgs norra skärgård)

Tacksam för tips!

--------------------
          Välkomna att läsa om min gamla trädgård på ön! http://frugb.tradgardsblogg.se

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-01-2026, 21:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon