Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Beskärningslust!, Vad händer med dessa om jag gör det??
          Järfälla
          Inlägg 23-06-2003, 21:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 248
          Medlem nr: 987

Vill beskära mitt prydnadskörsbärsträd som känns för stort (och skuggar lite för mycket). KAN man göra det nu?

En stor idegran som jag "chansflyttade" i våras ser helt stendöd ut, barren är matta och brungröna, vissa grenar är helt gula... Men idag såg jag småsmå ljusgröna skott längst i topparna. Kan jag beskära allt som är gult och dött?

Vad händer om jag beskär äppelträd och plommonträd NU? Skulle vilja glesa ut täta partier i plommonträdet som satt massor av skott. Och äppelträdet har flera grenar som är i vägen, nu när vi gör om i trädgården. Båda har många år på nacken.

Sen har jag mitt älsklingsminiträd; en körsbärsbenved, som är VÄLDIGT tätt. Den vet jag inte ens när man ska beskära - någon??

Sen kom jag på en bonusfråga som inte hör till rubriken... tongue.gif Förra året köpte jag ett dvärgsvartplommon och en röd japansk lönn, i juli. Dessa har tagit sig fint, trots dålig tajming med plantering mitt i värsta hettan... Men nu skulle jag vilja flytta dem. Vågar jag gör det NU?? Jag är på g NU med mina nya planteringar och det känns såååå länge till hösten!

Otroligt otroligt tacksam för minsta lilla svar!

/Cajsa

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 08:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon