Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mosat träd, Trädfällarna förstörde...
          Kakaduan
          Inlägg 16-08-2007, 10:17
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 790
          Medlem nr: 2 733

Grannen anlitade trädfällare för att ta bort en stor björk. Vårt stora stånd av praktlysing var helt nedtrampat eftersom gubbarna klev runt där och plockade kvistar och grenar - det säger vi inget om eftersom de kommer igen nästa år.

Värre var att vi efteråt upptäckte att en stor gren på vårt äppelträd knäckts. Någon dag senare skällde jag på maken pga att det satt ett rött snöre mellan två grenar i plommonträdet. Det hade skurit in i barken, så jag tänkte lossa på det och lägga emellen. Att han aldrig skulle binda upp grenar i ett träd utan att fråga mig först eller att snöret inte var vårt slog mig aldrig (hjärnan funkar ju inte alltid). Jag klippte av snöret varpå halva trädet brakade i marken.

Trädfällarna hade haft av en av de två huvudgrenar som bildar krona, bundit ihop dem för att dölja problemet och sedan stuckit därifrån utan att säga något till oss (som var hemma hela tiden). Jag har påtalat problemet för grannen som skulle prata med företaget, men han har inte återkommit.

Att få ett nytt träd för några hundra är ju ingen vidare kompensation - jag har ju tappat mellan 5 och 7 tillväxtår (minns inte riktigt när jag planterade trädet) och alla plommon jag skulle ha fått. Känns jättetrist att gå på grannen om det igen och jag bävar för vad som händer om trädfirman trilskas. Har ju ingen lust att bli osams med grannen heller - det är ju inte han som gjort fel, men det är ju inte mitt ansvar att bråka med trädfirman.

Suck!
          Kakaduan

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-12-2025, 01:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon