Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vinterförvaring, Förvaringe av äpplen och blommor
          Anette i Tulling...
          Inlägg 19-11-2002, 13:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 380

Hej!

Jag har en isolerad lekstuga med frostvakt där jag för första gången skall pröva att övervintra bl a pelargoner och underblomma. Änglatrumpeten och agaphantusen får stå i garaget tills jag vet hur det fungerar i lekstugan.

Nu har jag fått massor av äpplen som ligger i prydliga korgar, kan jag även förvara dem där?

Egentligen är det ju inte bra att ha blommor och frukt tillsammans för att äpplena avger en gas som får blommor att vissna fortare. Men mina blommor är ju så gott som vissnade och befinner sig mer eller mindre i dvala.

När det blir kallare ute kommer väl temperaturen att ligga strax över noll, just nu är den runt +7-8.

Är det någon som har erfarenhet av detta både med vinterförvaring rent allmänt under liknande omständigheter och det här med äpplena. Snälla berätta för mig vad du vet och kan.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-05-2026, 11:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon