Idag är det inget som förvånar mig... på samma dag fick två ärenden mig att undra om nån som vet vad service är...
1) Hade returnerat en datorkomponent pga att den var på vippen att krasha. Sprang ner på byn samma dag och köpte en annan för att hinna få över en kopia ennan den dök helt. Det gick ju bra och jag skrev uttryckligen på returbeskrivningen att de inte behöver skicka en ny vara utan istället sätta det på "kredit notan" så att när jag handlar där igen kan utnyttja de pengarna. Fick ett mail dag på en orderbekräftelse på en likvärdig produkt... verkar som de inte ens läst det jag skrev eller så brydde de sig inte om det. Har innan bara haft god erfarenhet av datorbutiken.se men nu blev jag lite sur.... Det kan väl inte spela någon roll för dem om de skickar mig en ny hårddisk eller om jag handlar något annat av dem, de får ju ändå in pengarna......
2) Hade beställt en sportpryl från en websajt som jag hade hoppats skulle anlända till en födelsedag på fredag. Jag hade inte fått nån bekräftelse på produkten så jag ringde upp och kollade. Jodå de hade fått ordern men inte packat den än. Jag frågade om det går att ordna så den kommer på fredag. Vi har 3-8 dagars leveranstid sa han jag pratade med. Jo, det har jag också läst på webbsidan men jag undrar om du i detta fallet kan be dem att packa dem idag så den kommer på fredag.... något som han inte var det minsta intresserad av att göra.
Kan ju tillägga att jag har jobbat 3 år som dataoperatör, och hade jag varit lika serviceminded som dessa två så vete fan om jag hade jobbat kvar. Ringde det nån och ville ha en lite brådskande datakörning så självklart gjorde jag allt för att det skulle gå att fixa. Som det var nu så kändes det som om det var robotar i andra änden.... det verkar inte gå att resonera med folk längre.
Upprörande tycker jag iaf. Och framför allt tråkigt. De är så jädrans smilande och inställsamma när man ska köpa något men när man sen kommer med problem då är de sura o man känner sig mest som man är till besvär. Det har jag råkat ut för för det mesta, och då oftast i tv/dator butiker så som onoff, elgiganten osv... Kan ju tillägga att de flesta kvinnliga bekanta inte alls håller med mig. De får alltid god service och alltid nåt "på köpet" när de handlar nån dyr produkt. Senaste gången jag köpte tv på onoff för 15000 ville den snåle fan inte ens slänga med en kabel för nån hundralapp.
Kan tillägga att jag alltid är överdrivet trevlig i mina kontakter med dem. Men det verkar inte löna sig....
MVH Henrik
|