Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> "Nygammal" Odlait, back in town..., (om det är någon som inte känner igen mig...?)
          Mia, zon 3
          Inlägg 26-10-2007, 20:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 491
          Medlem nr: 3 603

Hejsan!

Tänkte köra en liten presentationsrunda jag också, nu när jag hittat tillbaka... Jag har iofs varit ganska aktiv här på Odla fram tills i våras nångång, så de flesta som inte är helt nya har nog sett till mig innan.
          Precis som för många andra är det AoT:s kollaps som lockat tillbaka mig hit, och vilken lycka det är att hitta ett eget rosforum även här!! bravo.gif tummenupp.gif Ska FÖRSÖKA titta in även i de andra avdelningarna, men ack vad lite tid man har..... sad.gif

Jag är alltså trädgårdstokig i allmänhet, och rostokig i synnerhet. crazy.gif
          Odlar & bor i Björsäter i Östergötland, med sambo och två barn. Är 30 år i människoår, och snart 8 år i trädgårdsägar-år, så jag anser mig vara i ett ganska tidigt stadie av ovan nämnda galenskaper, även om jag tror att jag är född med fingrarna i jorden... Bara bönder och torpare i släktträdet (ja, jag har släktforskat lite, så det finns dokumenterat rolleyes.gif ). Skönt att kunna skylla på generna när man sjunker djupare i odlarträsket för var dag, och inte alls särskilt ovilligt.... innocent.gif

Håller på att fullborda ett större projekt - bytte ut en förvuxen häck mot högt staket med 30 m ros-/perennrabatt innanför.
          Nästa som är på gång är inte fullt så "grönt" - nu ska det bli tak till bilen, grusplan och hönshus. Det som iofs är lite grönt i sammanhanget är att det blir en hönsgård som också ska funka som bärgård, med hallon, vinbär, krusbär etc. Och så hönsor, såklart - längtar tills det blir klart!!!

Intressen i övrigt är "husvård" (en livsstil när man bor i ett 100-årigt hus...), konst (måleri, teckning, keramik....), sömnad osv. Vilket man kan ha svårt att hinna med så mycket med två ganska små barn, plus nystartad firma. Men det blir nog tid för det varefter!

Jaha, det var alltså jag.... Förhoppningsvis gav det lite hum för framtiden om jag lägger mig i nån diskussion... happy.gif
          Ha en trevlig trädgårdshöst tillsvidare!
          /Mia

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-12-2025, 08:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon