Jag tycker att kolonilotten förtjänar en egen tråd. Det verkar inte skrivas så mycket kolonilotter specifikt, så jag försöker dra igång det med att skapa en tråd. Fram med tips och bilder!
Min mor skaffade en kolonilott för två säsonger sedan. Där är jag med och odlar. Mor har haft kolonilott förut, men denna tycker vi är så fiiin, två glada amatörer vi är. Området är vackert, grannarna är goa, en lisa för själen och allt annat bra..
Första året vi odlade växte allt vi stoppade i jorden över förväntan. Andra året var vi nog lite kaxiga, så vi blev tagna på sängen när inget kom upp. Det tog ett tag innan vi förstod att vår fiende var liten, slemmig och brun. Sedan den dagen har kriget varit i full gång. Vi ligger under med 10-1 tyvärr, då våran lott gränsar till en äng. Där frodas spanjorerna i frid.
Lite växte upp sommaren -07 sniglar, kyla och regn till trots. Skam den som ger sig, i sommar vet vi vem som lurar under lerkokorna.
Jag har nog inga bra bilder att stoltsera med tyvärr, men här kommer en bild från första sommaren som mor tog. Djungeln åt höger är vår, den välskötta gräsmattan med hus är grannens

.
Wilma