Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kamelia-kris, Blad och knoppar ramlar trots ny fin vinterträdgård!
          Ulla O
          Inlägg 28-01-2008, 17:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 13 814

Jag köpte tre stora, fina kamelior i England förrförra sommaren. Sorterna var 'Tomorrow', 'Donation' och 'Lady van Sittart'. Vintern 2007 blommade de helt underbart i min vinterträdgård. Jag håller c:a 10 grader där. I sommar stod de ute och satte massor av blad och så småningom knoppar. I höstas tog jag åter in dem i vinterträdgården och var förväntansfull inför årets blomning. Jag har vattnat dem med regnvatten och månat om dem efter bästa förmåga. Men till min stora sorg tappade både Tomorrow och Donation både knoppar och blad och nu tycks även veden vara död. Inget grönt syns när jag skrapar med nageln. Den sista har nu också börjat tappa sina blad. JAG FATTAR INTE VAD JAG GJORT FÖR FEL! Det enda jag kan misstänka är att jag övervattnat dem (brukar ställa krukan i en balja några timmar.) Kan någon ge mig information om vad som gått snett?
          Jag skulle också gärna vilja veta var man kan köpa sortmärkta kamelior i Sverige.

Ulla O

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-08-2025, 00:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon