Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Svårt att veta om trädgårdsskötsel, När vattna, göda
          Krokodilen
          Inlägg 20-04-2008, 21:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 377
          Medlem nr: 4 810

Det är mycket att sätta sig in i som nybliven trädgårdägare, milt sagt. Har suttit och läst i gamla trädgårdstidningar som tidigare ägare lämnade efter sig och insett att en trädgård inte sköter sig själv. Det ska till massor av saker som jag inte hade tänkt på. När ska man börja vattna? Och när måste man vattna? Och hur ofta? Vet ingenting jag. blush.gif

Och vad är fjolårets sommarblommor som ska rensas bort och vad är perenner som återkommer?

Idag rensade jag bort nåt som såg ut som långa långa grässtrån (döda förstås) och bland stråna stod pinnar som jag gissade varit blomstänglar. Och tur jag var försiktig, för under det döda växte nya strån upp.

Och området som jag trodde bara var jord med massa gamla löv på såg jag lite gröna prickar på. Så där rensade jag och upptäckte det var en rabatt med vackra veckade och sammetsmjuka blad på väg upp.

Men vad det där silvergrönvita sammetslena som levde hela denna varma vinter fram till påsksnön är har jag ingen aning om. Allt hade dött i påskas utom en planta. Jag klippte ner det döda och behöll den levande.

Läste i alla fall en tröstande artikel i Allt om Trädgård att det inte finns något måste när det gäller att beskära buskar och träd. 000.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 01:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon