Nu har jag fått veta att det finns 3 kattungar(ca 3 dagar gamla) i ett förådd på renova i gbg. Ingen har tänkt göra något och det verkar vara fullt på alla katthem runt omkring, därför tänkte jag försöka hjälpa den lilla familjen.
Mamman har de inte sett alls, men eftersom ungarna fortarande lever borde hon var i närheten. Men det är folk vid föråddet mellan 6-15 och om mamman inte smiter in och matar ungarna när ingen ser är det aldeles för lång tid för dem att klara sig utan mat.
Problemet är hur jag skall fånga mamman, eftersom hon är skygg och ingen ser henne kan det vara svårt att fånga henne på dagarna när det är mkt folk runt omkring och på nätterna är ingen där, ingen kan kommar in på 12 timmar då det är larmat. Så om man sätter ut en fälla och hon fångas på natten hur skall det gå för ungarna?
Har någon tips eller råd på hur jag skall gå till väga? Fick reda på det i eftermiddags och då kändes det självklart att jag skulle ta hand om dem. Men nu när jag börjar tänka på de praktiska detaljerna börjar det kännas som om jag tagit vatten över huvudet. HJÄLP!
|