Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Förslag på stigmaterial
          stina
          Inlägg 18-08-2003, 13:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Jag håller på med ett projekt som ser ut så här:

Längst fram är det ett stort "stenröse", ca 15x4 meter som består av stora stenar som sticker upp lite. Däremellan håller jag på och fyller upp med mer jord där jag planterar olika sorters gammeldags rosor och div tåliga perenner.

Bakom "stenröset är det en liten hassel-/granskog med stora stenblock. Jag har nu fällt en hel del träd så det har blivit som en skogsdunge som öppnar sig på ena sidan. Där växer redan massor av liljekonvaljer vilt och jag har tänkt plantera några storväxande rhododendron och div lundväxter.

Mitt problem är att som det är nu måste jag hoppa på stenarna i stenröset för att komma upp i skogen och därför har jag tänkt göra en stig som slingrar sig på var sida om stenröset upp i skogen. Vet bara inte vad jag ska göra stigen av. Jag har tänkt rensa mellan stenar och fylla upp med någonting. Stigen blir alltså smal och krokig.

Vad tycker ni jag ska fylla upp med som blir snyggt och naturligt. Och gärna inte för dyrt för det blir mycket stig!!!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 20:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon