Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tips till rabatt mellan stenblock, Vill ha växter som ser vilda/spretiga ut ex temynta
          emmsing75
          Inlägg 21-07-2008, 12:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 220
          Medlem nr: 7 025

Vi har nu äntligen fått klart ett till moment i trädgården (hade trädgårdsarbetare hos oss när vi var på semester så de har nu murat och gjort en ny stentrappa, väldigt roligt att komma hem rolleyes.gif )
          Nu ska jag så anlägga en rabatt som i framkant gränsar mot stentrappan och bakkant gunnebostängsel mot grannen och stenblock på båda sidor om rabatten som är ca 2 meter djup och 1,5 meter bred om än i lite ojämna former (hade kunna lagt in en bild men det spöregnar ute så jag vill inte ta fram kameran).

Min tanke är att rabatten ska se lite spretig och vild ut eller snarare kanske "karg" och några växter som jag tänkt plantera är kantnepeta, silverlarv, temynta, ryskmatron (samma som bolltistel?), solhatt, anisop/indian mynta. Skulle dock vilja ha förslag på lite fler blommor som skulle passa in i samma stil och gärna lite längre såna. Är lite inne på riddarsporre och fingerborgsblomma i bakkant men vet ej om det passar riktigt med den övriga stilen. Tänker mig också att rabatten ska ha sin huvudsakliga blommning på sensommar/hösten men vill komplettera med vårblommande lökar. Tacksam för alla möjliga tips

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-06-2025, 04:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon