När jag fyllde år fick jag ett växthus i present av mina föräldrar, dvs jag är så bortskämd att jag fick se ut ett och de tog hand om notan!!!
Så idag har vi beställt ett Euro-Serre Maxi 4 på 14,1 kvm, förhöjt och dubbeldörrar! Om två veckor är det leverans... Det är ju så att jag blir riktigt nervös: vad har jag gett mig in i!??! Det är ju en himlans massa jobb för att få det i ordning... Sambon tror inte att vi ska få det färdigt denna säsong (Han har lovat hjälpa mig, kanske jag ska tillägga - men det var innan han såg hur stort det är! Hehe!).
Men det är mycket att fundera över!
Jag har en vinranka i det gamla växthuset, det ska ju flyttas över och planteras i marken. Jag har tänkt att ha stenläggning inne och utanför växthuset. Jag ska ha plats för några stolar och ett bord att dricka ett glas vin vid medan jag kontemplerar den prunkande växtligheten(!).
Men sedan är ju frågan det där med odlingsbäddar...
En fundering är att runda av hörnen och ha jord där med plats för t ex vinrankan och kanske ngn kompis till den. Är inte så förtjust i tanken att ha jordsäckar på marken, då snickarar jag hellre trälådor att odla i. Upphöjda?
Tips-tips-tips, tack!!!!
--------------------
* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *
|