Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tom rosrabatt, Grävde upp alla minirosor.
          renate
          Inlägg 02-04-2009, 19:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

Idag gjorde jag i ordning rabatten där jag har New Dawn och minirosorna.Minirosorna såg halvdöd ut,så de grävde jag upp utom två.New Dawn fick en rejäl klippning(för tidigt jag vet)jag klippte bort gamla tjocka grenar från botten de var halvdöd det blev en hel jordsäck full med klipp.Jag tycker ND behöver en "make over".Jag har inte klippt allt,det gör jag när det är molnigt då ser jag bättre.Framför ND har jag en Louise Odier,flyttat dit i höstas,resten är bar svart jord.Jag hade planerat att plantera en Dainty Bess i den rabatten,men den har jag inte,men ...jag har en Souvenir de la Malmaison som behöver ett skyddat hem.Jag har gett upp tanken med krukodling.Rabatten ligger vid uteplatsen åt syd/ost.Om jag skydder henne med vinterväv borde det kanske går.Jag chansar,vill inte ha flera rosor i kruka.Ett annat alternativ är att Reine Victoria eller Mrs John Laing får lämnar krukan och blir utplanterat.Av båda har jag rotade sticklingar.
          det var en lång fundering om bar jord och kinkputtrosor.Jag måste ja fyller rabatten med rosor.

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-12-2025, 07:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon