Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Köp av ny mobil, Hur hade ni gjort ?
          Jordgubbe
          Inlägg 30-05-2009, 19:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 217
          Medlem nr: 22 241

Jag hade bestämt mig för att köpa en ny mobil modell enklare och åkte därför ut till ett varuhus som hade den i lager. Tog en kartong och skulle betala i kassan.

Killen i kassan larmade av och tog ut kartongen ur plastfodralet och skulle dra den i streckkodsmaskinen vilket tydligen inte gick så bra (tydlig streckkod på ena sidan). Då höll han upp den i luften och skakade kartongen hårt (som en shaker) så att man tydligt kunde höra att innehållet låg lite löst inuti och drog den sedan i maskinen.

Jag tänkte inte så mycket på det under själva betalningen, men när jag kom hem kändes det inte så bra. Jag som kund har ingen rätt att lämna tillbaka varan om jag öppnar den/råkar skada den vid transport/öppning men säljare i butik kan tydligen få totala hjärnsläpp och "komma undan med det".

Tror inte att telefonen är så känslig och tillverkaren har ju faktiskt också ett ansvar att paketera grejerna rätt när de skickar dem från fabrik.

Hade ingen tanke att lämna tillbaka telefonen men gick ändå tillbaka till varuhuset senare (de hade inget telefonummer) för att jag tyckte att förklaring kanske gjort det lite enklare att förstå och de kanske kunde upplysa hur den var packad (för att lätta min oro lite grand).

Tyvärr var det som jag befarat när jag kom in i varuhuset, inte bara låga priser utan även väldigt ung "oengagerad" och outbildad personal. De verkade ointresserad av att ta emot ett klagomål eller göra nått åt saken, ingen service.

De hänvisade till det vanliga byta, eller ta en chans och öppna förpackningen med "vi-fixar-det attityden".

Det fanns fler förpackningar i butik så klart det går att lösa så, men när man som kund faktiskt är öppen att acceptera en kompromiss "se mellan fingrarna" och slippa krångel men ändå möts av ointresse, då blir man faktiskt lite less. Kom att tänka på forumet här där det pratas om det mesta mellan himmel och jord.

Hur hade ni gjort ?.

Telefonen är en Nokia 1200, så inget advancerat. Någon här kanske har exakt samma telefon och vet hur den kom förpackad vid köp.

Redigerat av Jordgubbe: 30-05-2009, 20:09

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-09-2025, 13:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon