Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mina nya rosor till häckprojektet, Del 1
          Thé
          Inlägg 17-07-2009, 16:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 949
          Medlem nr: 12 351

Jag tänkte lägga in lite bilder på alla rosor jag grävde ner i höstas. Jag börjar här så smått, så får jag göra fler inlägg längre fram när jag hinner.

Ni andra som har samma rosor får gärna fylla på med bilder smile.gif

Först bland rosorna på kortsidan står White Grootendorst. Den artar sig rätt bra.

Bredvid den står två exemplar av Irma. Här är två bilder, tagna med lite mellanrum:

Efter Irma kommer felmärkta Summer Song som jag har tagit upp i en annan tråd, det skulle ha varit Hyde Hall. Sedan kommer vi till staketet/spaljén av armeringsnät, där det står klätterrosor. Där kommer Mme Isaac Pereire först, men hon har inte blommat än (men har knoppar) och jag har ingen bild på henne. Bredvid Mme Isaac Pereire står Jasmina, som ser mycket lovande ut:

Framför Jasmina har vi Aloha, buskros från Boerner (i bakgrunden på andra bilden skymtar Jasmina):

Snett framför Aloha har vi Mrs John Laing:

Och här kommer två översiktsbilder:
          Först kortsidan med White Grootendorst i förgrunden och bakom Irma, till höger Mrs John Laing:

Sedan långsidan med Aloha allra längst fram och Jasmina på första stolpen:

Det var allt för i dag smile.gif

--------------------
          Skåne, zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 13:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon