Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Monstera förökning, enkel förklaring någon?
          Jowel
          Inlägg 21-09-2009, 18:55
          Länk hit: #1

Gäster

Alltså, jag har läst en del trådar här på forumet, men inte riktigt hitat någon som passar in på min fråga :S, det är nämligen som så att jag har en över två meter hög monstera som jag jätte gärna skulle vilja klippa ned, och sätta som sticklingar i en och samma kruka.. MEN, enligt det jag läst så måste varje "stickling" bara ha ett blad!?, det tycker jag låter lite tråkigt, för jag vill typ klippa den i tre delar, och sätta dessa i en och samma kruka, så att jag får en någorlunda stir växt.. annars kan jag ju vänta i flera år xD

och den största frågan, måste jag vänta tills våren, eller går det att göra nu?, det kanske är lite riskabelt,,, men den håller i skrivande stund på att skicka upp ett andra stort blad för sommaren, och nu nu slickar den verkligen taket... ( till saken hör att jag ärvt plantan, så jag har inte kunnat göra några ingrepp tidigare smile.gif )

någon som vet och kan hjälpa mej? tongue.gif

om ni och behöver och vill så kan jag posta en bild....

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 13:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon