Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Behöver tips om reparation av gräsmatta
          KRT
          Inlägg 03-11-2009, 08:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

När vi tog ner några stora träd för snart 1,5 månad sedan blev det ganska rejäla märken i gräsmattan, vilket iofs bara var att vänta eftersom träden var 10-12 m höga furor.... Problemet är att jag nu har en grsmatta med både rena "sår" (dvs öppen jord där grässvålen har gått sönder) samt rejäla fördjupningar, där grässvålen är intakt.
          Hur tusan ska man laga dessa olika situationer på bästa och enklaste sätt (att plöja upp hela gräsmattan och så om hade onekligen gett bäst resultat, men inget vi är intresserade av att göra just nu smile.gif)

Kan man lägga i någon slags jord i groparna och i så fall vad? När är effektivast att så i nytt gräs, går det att gröa nu eller äter fåglarna upp det innan våren? Kan man använda sand - har för mig att jag läst någonstans om toppdress som skulle vara sand, men det är kanske inget för denna situationen????

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-01-2026, 00:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon