Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Någon som vet hur kejsarkronor ska se ut..., ...när de tänker blomma?
          Sofia H
          Inlägg 31-05-2010, 21:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 84
          Medlem nr: 12 911

Anledningen till att jag frågar är att jag köpte en Fritillaria imperialis "Lutea" för några år sedan. Första året kom det upp något grönt rufs, andra året kom det upp en stjälk med gröna blad som såg först såg lovande ut, men som sedan blev gul i toppen. Den stannade på ca 15 cm höjd, funderade ett tag, och vissnade sedan ner. I vår har det kommit upp 3 stjälkar, som är 20-30 cm tror jag. När plantan gulnade i fjol trodde jag att den fått någon sjukdom, och jag tänkte ta bort den, men den fick stå kvar då jag hoppades att det kanske var en frostskada. Jag har aldrig odlat kejsarkronor förut, och har aldrig ens sett en blommande planta på riktigt, bara på bild. Var på plantan kommer eventuella knoppar, och ungefär när blommar de? Är det vanligt att en nyköpt lök behöver flera år för att komma igång? Nu när den verkar växa till vore det ju roligt om den hann blomma också!/Sofia.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-06-2025, 23:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon