Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Koltrastar, Deras vanor och läten
          Skruttis
          Inlägg 05-06-2010, 08:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

Vi har alltid haft mycket koltrastar i trädgården. Har ofta haft roligt åt de olika läten som de har. Alla möjliga sorters haranger sitter de och drillar.
          Nu har det blivit ännu roligare. En av våra koltrastar har börjat härma ljudet som uppstår när vi larmar av villalarmet. Fågeln lyckades lura mig totalt häromdagen när jag skulle larma på och istället hörde signalen för avlarmning. Det tog en stund innan jag insåg att pippin satt alldeles i närheten och precis hade avslutat en liten "ramsa". Han har lyckats väldigt bra med både tonläge och tempo. a0a.gif
          Är det här vanligt, att de härmar annat än andra fåglar? Eller tror han kanske att det är en fågel som låter när vi larmar av?

Sen en annan fundering.
          Koltrastarna springer ju gärna både i gräsmattan och rabatterna och letar mat. Men av någon anledning så ratas öppna jordytor helt. Så fort vi planterat ut något, då springer de gärna där igen (och krafsar upp småplantor).
          Någon som vet vad det beror på. Tror de inte att det finns mask om det inte är någon växtlighet eller förstår de helt enkelt inte att ytorna består av jord? Någon annan anledning? g.gif

Jag är väldigt nyfiken.

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-06-2025, 09:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon