Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Frågor om Orkide´r, skötsel och bebissar
          fuchsian
          Inlägg 13-06-2010, 10:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Jag älskar dessa underbara växter, men jag har gjort nåt fel, för detta är nu den 4:e omgången som jag har.
          Det är den vanliga sk, brudorkide´n. Denna 5;e försöket har jag haft nu 2 år, endast en dog, men fick en ny.
          Jag har 5 st. placedade på en "thevagn" och sedan har jag en liten fontän i mitten, för att det inte blir för tort.
          Dom från trädgårdsbutiker som jag har frågat, har jag fått olika råd, men en sa att flytta inte på dom, och det har jag inte gjort, men nu håller jag få bebissar från 2 av dem. hur länge ska jag vänta innan jag kan ta bebisen och plantera? Det börjar synas att de knoppar, som om det ska bli rötter, men mycket små.
          Om alla klarar sig, finns det 4 nya plantor, men finns det någon som är kunnig och kan ge råd? ... sos.gif .. Fuchian ..

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 18:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon