Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Njutit av underhållning av hög klass ikväll
          Gita
          Inlägg 19-06-2010, 08:25
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (ryss_бори @ 18-06-2010, 23:41) *
          Såg det visserligen inte, men antar att det inte var mycket att hänga i granen. Vem bryr sig om vad pajaserna sysslar med?

Kanske just för att kungahuset och monarkin står utanför allt som har med politik göra är det som gör att monarkin har så otroligt starkt stöd i vårt land.Just för att vi ibland behöver slippa tänka på världens elände, klimatförändringar, mord, tortyr m.m utan kan unna oss att njuta av glamour, oerhört vackra kläder och smycken, vackra dukningar och blomsteruppsättningar m.m.
          Sen finns det ju det där jag kallar omvänd snobbism då man inbillar sig vara en mindre intellektuell och tänkande människa om man kan njuta av flärd och lyx och för en dag eller två strunta i politik och de stora tunga frågorna. För mig är den inställningen väldigt pubertal.
          Gita
          Ooops! svarade på fel inlägg. Men jag låter det ligga kvar här.

Redigerat av Gita: 19-06-2010, 08:27

Citera
          vitavargen
          Inlägg 19-06-2010, 08:42
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (Gita @ 19-06-2010, 09:25) *
          Kanske just för att kungahuset och monarkin står utanför allt som har med politik göra är det som gör att monarkin har så otroligt starkt stöd i vårt land.........

Vill bara påpeka att igår gjordes en ny opinionsundersökning angående människors stöd för kungahuset ( finns att titta på hos Tv4-play). På 15 år från mitten av 90-talet har stödet sjunkit från 70 procent till 46 procent. Resultatet visar att de flesta inte vill ha monarki. Ville bara påminna dig om det, om opinionsundersökningar är grund för det du säger.

(Netha ursäktar säkert för den lilla påminnelsen smile.gif )

Citera
          Berith
          Inlägg 19-06-2010, 08:46
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Berith @ 19-06-2010, 08:44) *
          Hade också TVn på, men utan ljud. Lyssnade bara när det kom nån artist jag ville höra. wink.gif Kul i slutet när det blev "allsång" med Roxette! Där ser man vad kungligheter ute i världen lyssnar på! tummenupp.gif

Om ni visste hur knäppt det ser ut när operastjärnor sjunger utan ljud! a0a.gif Marlena Ernman var ju en av dom igår...

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          fuchsian
          Inlägg 19-06-2010, 08:49
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 00:43) *
          Starta en egen tråd om monarkins vara eller icke vara och håll er till ämnet. Det är ju f*n att varenda tråd ska förstöras.

STINTAN, det gör ju du så bra själv att förstöra trådar. Gör en egen för din skull, det kanske vore bra, då håller du i tömmarna på den tråden.
          Menar inte att du ska gräva dig dit, alla har samma rätt till att komentera, hålla med, eller inte hålla med, då är ju det enkelt och bra. ... du verkar ju ha beska piller åt var och en i alla trådar, vi behöver mera av det positiva och humoristiska, för vardagen är inte alltid så munter, det var bara i vanlig allmän tanke.... confused.gif Fuchian ...

Citera
          fuchsian
          Inlägg 19-06-2010, 08:59
          Länk hit: #45

Medlem

CITAT (ryss_бори @ 19-06-2010, 00:21) *
          Du har missförstått hela grejen. Det är själva principen som är helt åt helvete fel. Att folket ska behöva bekosta det när kungahuset redan har så ofantligt stora tillgångar.

Hej till ryss-6opn .... En fråga, är det inte brukligt att brudens föräldrar betalar kalaset? Från en egen pengapung ..... i vissa fall kan brudgummens föräldrar bidra, om det visar sig att det inte går riktigt ihop sig.
          Nutidens ungdommar brukar också spara undan det de kan till sitt bröllopp, Har du andra förslag?
          Jag förstår att i detta läge är ju det vårt kungahus som har brölloppet, men de har så det räcker i kassan att det kunde räcka, men sedan, hur ställer man sig i en fråga --- det blir ju inte ett privat bröllop vi talar om. även då håller jag fast mina slantar ..... flirting.gif Fuchian ...

Redigerat av fuchian: 19-06-2010, 09:00

Citera
          fuchsian
          Inlägg 19-06-2010, 09:04
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (Motti @ 19-06-2010, 00:11) *
          du !vanliga människor får också betala Fackpamparnas avgångsvederlag pensioner resor Bonusar osv.

Motti, det talas man tyst om. Känner till personer som haft sådana jobb gm maken, och de har bara ett gott skratt åt skriverier om sitt eget ...... angel_not.gif .. Fuchian ..

Citera
          Solstorm
          Inlägg 19-06-2010, 09:07
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

CITAT (netha @ 18-06-2010, 23:07) *
          Monarki är jag emot men jag måste säga att det är sällan (så gott som aldrig) som vi fått
          så fin underhållning som ikväll ... på teve en fredagskväll.bravo.gif

.

Jag vill ha bort kungahuset och är innerligt trött på spektaklet men jag måste hålla med dig. Det var verkligen fin underhållning i går kväll. Jag önskar att man kunde få se mer av konfrencieren (stavas?) i andra tvprogram. Och barnen på slutet var verkligen hjärteknipande. Har sökt barnens framträdande på youtube utan att hitta dem, hoppas de läggs in där.

Citera
          Gita
          Inlägg 19-06-2010, 09:12
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 09:42) *
          Vill bara påpeka att igår gjordes en ny opinionsundersökning angående människors stöd för kungahuset ( finns att titta på hos Tv4-play). På 15 år från mitten av 90-talet har stödet sjunkit från 70 procent till 46 procent. Resultatet visar att de flesta inte vill ha monarki. Ville bara påminna dig om det, om opinionsundersökningar är grund för det du säger.

(Netha ursäktar säkert för den lilla påminnelsen smile.gif )

Fast jag tolkade den senaste undersökninen lite annorlunda, det var väl bara drygt 20 % som ville avskaffa monarkin, 46 % som absolut ville ha den kvar och resten hade ingen åsikt. Resultatet visar väl att det är en minoritet som vill avskaffa monarkin, eller hur?
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-06-2010, 09:28
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (fuchian @ 19-06-2010, 09:49) *
          STINTAN, det gör ju du så bra själv att förstöra trådar. Gör en egen för din skull, det kanske vore bra, då håller du i tömmarna på den tråden.
          Menar inte att du ska gräva dig dit, alla har samma rätt till att komentera, hålla med, eller inte hålla med, då är ju det enkelt och bra. ... du verkar ju ha beska piller åt var och en i alla trådar, vi behöver mera av det positiva och humoristiska, för vardagen är inte alltid så munter, det var bara i vanlig allmän tanke.... confused.gif Fuchian ...

Detta var från början en positiv tråd men somliga lyckades förstöra den goda stämningen och du hakar på som vanligt.
          Beska piller delar jag ut till folk som beter sig dumt, aldrig till andra. Sug på den du!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 19-06-2010, 09:31
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Usch så trött man blir.... 3 nick nu som skall sjafsa sönder varenda tråd som startas thumbdown.gif
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 19-06-2010, 09:35
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Anki på Öland @ 19-06-2010, 10:31) *
          Usch så trött man blir.... 3 nick nu som skall sjafsa sönder varenda tråd som startas thumbdown.gif
          Anki

yes.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Platinum
          Inlägg 19-06-2010, 09:39
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 2 212
          Medlem nr: 16 777

CITAT (netha @ 18-06-2010, 23:07) *
          Monarki är jag emot men jag måste säga att det är sällan (så gott som aldrig) som vi fått
          så fin underhållning som ikväll ... på teve en fredagskväll.bravo.gif
          De får gärna gifta sig oftare om de lovar oss lika bra teve. yes.gif

Festföreställning Konserthuset

.

Skall medges att jag är lite trött på ståhejet runt bröllopet men jag håller mdet det var faktiskt ett trevligt musikprogram.

--------------------
          Ooops!

Fotobloggar och Makrofotobloggar gör jag när jag inte gör annat. Titta in om du har lust.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 19-06-2010, 09:43
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Jag såg bara lite på slutet, eftersom jag följde fotbollen. Ett intressant inslag var från motsvarande fest för 34 år sen. Det var väldigt mycket opera! Jag tror att dagens brudpar fått en underhållning mer utifrån sin egen musiksmak.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          fuchsian
          Inlägg 19-06-2010, 09:48
          Länk hit: #54

Medlem

Anki

Hej Anki, ta det lugnt, jag kommer inte svara på dessa inlägg som har orsakat beskymmer. Har haft ett snack om detta med Ingemar och han gav mig rådet att ignonera el. om jag anser att det blir värre, så skulle han snacka med dem.
          För mig är det grönt ljus och jag aktar mig för, men jag är inte den enda som råkar illa ut, flera har hört av sig privat och jag medger att ibland blir det för mycket, men ..... sleeping.gif det brukar lugna sig, sa han till mig. ...... Fuchian

Citera
          fuchsian
          Inlägg 19-06-2010, 09:54
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (Platinum @ 19-06-2010, 10:39) *
          Skall medges att jag är lite trött på ståhejet runt bröllopet men jag håller mdet det var faktiskt ett trevligt musikprogram.

Det håller jag med om. Trodde först att det blir "gonatt" musik, men det var verkligen underhållande och de flesta musiksmaker fick väl sitt. Jag blev så nostalgiskt av den balletinslaget de gjorde. Vilken skicklighet!
          Har själv dansat klassiskt 18 år, så det fastnade och även andra inslag, bra gjort ..... tummenupp.gif ..Fuchian..

Citera
          Alba
          Inlägg 19-06-2010, 09:54
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Jag hörde allt på radion. Ett stort misstag var att radion inte hade någon hallåa. Jag har ingen aning om vem som medverkade.
          De direktsände bara programmet rakt av.

Citera
          vitavargen
          Inlägg 19-06-2010, 09:55
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (Gita @ 19-06-2010, 10:12) *
          Fast jag tolkade den senaste undersökninen lite annorlunda, det var väl bara drygt 20 % som ville avskaffa monarkin, 46 % som absolut ville ha den kvar och resten hade ingen åsikt. Resultatet visar väl att det är en minoritet som vill avskaffa monarkin, eller hur?
          Gita

Nej, ingen eller hur.

Så som du tolkar resultatet blir det väldigt komiskt. Om 15 år blir bara 1 procent kvar som vill ha Monarkin, men ändå kan du betrakta de som majoriteten. När jag var liten kallades fler än 50 procent för majoritet.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 19-06-2010, 09:59
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 19-06-2010, 10:35) *
          yes.gif

hej Aqvakul, jag tyckte mycket om den föreställningen igårkväll, även att jag inte har någon bestämt åsikt om det kungliga, de spelar i en annan division. Du fick ju bra fotbollskväll, så gott med det .... thumbdown.gif ..Fuchian ..

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 19-06-2010, 11:04
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

CITAT (fuchian @ 19-06-2010, 09:59) *
          Hej till ryss-6opn .... En fråga, är det inte brukligt att brudens föräldrar betalar kalaset? Från en egen pengapung ..... i vissa fall kan brudgummens föräldrar bidra, om det visar sig att det inte går riktigt ihop sig.
          Nutidens ungdommar brukar också spara undan det de kan till sitt bröllopp, Har du andra förslag?
          Jag förstår att i detta läge är ju det vårt kungahus som har brölloppet, men de har så det räcker i kassan att det kunde räcka, men sedan, hur ställer man sig i en fråga --- det blir ju inte ett privat bröllop vi talar om. även då håller jag fast mina slantar ..... flirting.gif Fuchian ...

Men en vanlig person har ju knappast förmånen att få sitt bröllop bekostat av andra bara för att individen i fråga gör händelsen offentlig. I så fall borde alla ha den rätten. Alla eller ingen. Dessutom så handlar det inte om normala summor nu, utan om ofantliga mängder pengar. Jag har inget intresse för det här bröllopet. Låt mig då slippa bekosta det.

CITAT (ryss_бори @ 19-06-2010, 00:55) *
          Trådstarten bidrar ju inte till något diskussionsunderlag för fem öre. Skyll er själva om tråden blir förstörd när ni inte ens kan formulera en relevant frågeställning.

Anki

Citera
          gnon49
          Inlägg 19-06-2010, 11:08
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Vår kung fyller ju snart 65. Vågar man hoppas på mer bra underhållning då tro. Som när han fyllde 50.
          Lite mer underhållning a la Albert Hall skulle inte göra ont.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2026, 22:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon