Sidor: 1, 2
netha
Monarki är jag emot men jag måste säga att det är sällan (så gott som aldrig) som vi fått
så fin underhållning som ikväll ... på teve en fredagskväll.bravo.gif
De får gärna gifta sig oftare om de lovar oss lika bra teve. yes.gif

Festföreställning Konserthuset

.
bergvallmo
Håller med! Har haft tv på och smålyssnat på musiken, mycket trevligt...
*Stintan*
Jag håller också med fast jag satt mest med ryggen mot TV:n blush.gif
vitavargen
Det är tyvärr ganska högt pris på det. Inte bara det materiella, utan också det mänskliga.

Degens fest hade gäster som kommit direkt från tortyr av olikstänkande människor. Degens fest hade en gäst som har händerna på denna killes blod:

http://yishaym.files.wordpress.com/2008/11...ad_kamangar.jpg

farzad Kamangar var en ung gymnasielärare som hade mänskliga tankar som påminde om Gustav Fridolins. Här är en artikel på Washingtontimes om killen och hängningen i iransk fängelse den 9 maj 2010( lägg märke till att fyra killar och en ung tjej hängdes bilden som du såg var bara en av dem):

http://www.washingtontimes.com/news/2010/m...-a-little-fish/
hattstugan
Vitavargen du är bara för mycket! Ge dig!
*Stintan*
CITAT (vitavargen @ 18-06-2010, 23:25) *
Det är tyvärr ganska högt pris på det. Inte bara det materiella, utan också det mänskliga.

Degens fest hade gäster som kommit direkt från tortyr av olikstänkande människor. Degens fest hade en gäst som har händerna på denna killes blod:

farzad Kamangar var en ung gymnasielärare som hade mänskliga tankar som påminde om Gustav Fridolins. Här är en artikel på Washingtontimes om killen och hängningen i iransk fängelse den 9 maj 2010( lägg märke till att fyra killar och en ung tjej hängdes bilden som du såg var bara en av dem):

Måste du förstöra varenda tråd med ditt hat? Lägg av nu!
Motti
Jag har också haft en underbar da
Anki på Öland
Satt också med ryggen åt men det var härlig och glad underhållning även om man inte tittade smile.gif
Anki
vitavargen
CITAT (*Stintan* @ 18-06-2010, 23:29) *
Måste du förstöra varenda tråd med ditt hat? Lägg av nu!

Den dagen du fattar hur mycket hat mot mänskligheten du bär på, kan du fatta din roll här på Forumet också.
Motti
Måste säga att en del av er är ena riktiga glädjedödare !kan man inte bara få ha åsikter ?kan man inte bara få tycka som man vill och vara lycklig ändå utan att se dommedagen i allt ?livet är väl för tjyven för kort för att hålla på med petitesser och småaktigheter.Var glad vet jag och glädjs åt att ni lever kompiskram.gif
*Stintan*
CITAT (vitavargen @ 18-06-2010, 23:34) *
Den dagen du fattar hur mycket hat mot mänskligheten du bär på, kan du fatta din roll här på Forumet också.

Ditt hat mot mänskligheten är uppenbarligen oändligt mycket större än mitt eftersom jag inte lägger minsta energi på att hata. Livet är alldeles för kort för att gå omkring och hata.
herkules
CITAT (Motti @ 18-06-2010, 23:37) *
Måste säga att en del av er är ena riktiga glädjedödare !kan man inte bara få ha åsikter ?kan man inte bara få tycka som man vill och vara lycklig ändå utan att se dommedagen i allt ?livet är väl för tjyven för kort för att hålla på med petitesser och småaktigheter.Var glad vet jag och glädjs åt att ni lever kompiskram.gif

fast att folk (och djur) torteras och mördas är väl inte petitesser?

även om man kanske kan skapa en egen tråd om det vv! wink.gif
ryss_борис
Såg det visserligen inte, men antar att det inte var mycket att hänga i granen. Vem bryr sig om vad pajaserna sysslar med?
netha

Du kan alltid hitta skit i allt du läser/är med om ... om du väljer att alltid söka det negativa i allt.

Varför inte försöka att njuta av livet ibland ... glömma alla hemskheter och bara njuta.
Ingen människa orkar leva om h*n varje dag letar efter oförrätter/brott som begåtts mot mänskligheten.
Varför inte låta oss som fortfarande har livsglädje ... få njuta av livet och dess höjdpunkter ...
som jag t.ex fann i Svt-sändning från Konserthuset.

Du kan ju starta en egen "svart tråd" ... där du tar upp alla oförrätter ... men snälla ... solka inte ner alla andras.
skånepåg

Jag kan hålla med dej på det mesta, jag själv vill spränga kungahuset för vad gör de för sverige egentilgen biggrin.gif
Anarki wub.gif
netha
CITAT (skånepåg @ 18-06-2010, 23:43) *
Jag kan hålla med dej på det mesta, jag själv vill spränga kungahuset för vad gör de för sverige egentilgen biggrin.gif
Anarki wub.gif

Men snälla ... ids du läsa mitt första inlägg ... Detta handlar inte om kungahuset!
Lite respekt tycker jag ändå att jag kan be om ang trådens innehåll.
vitavargen
CITAT (netha @ 18-06-2010, 23:43) *
Du kan alltid hitta skit i allt du läser/är med om ... om du väljer att alltid söka det negativa i allt.

Varför inte försöka att njuta av livet ibland ... glömma alla hemskheter och bara njuta.
Ingen människa orkar leva om h*n varje dag letar efter oförrätter/brott som begåtts mot mänskligheten.
Varför inte låta oss som fortfarande har livsglädje ... få njuta av livet och dess höjdpunkter ...
som jag t.ex fann i Svt-sändning från Konserthuset.

Du kan ju starta en egen "svart tråd" ... där du tar upp alla oförrätter ... men snälla ... solka inte ner alla andras.

Har jag hidrat dig från att titta på det som du kallar för fest?

Du har rätten att starta en tråd och vi andra har lika mycket rätt att skriva där.
Om du inte vill bara samla likatänkare i en och samma tråd? smile.gif
netha
CITAT (vitavargen @ 18-06-2010, 23:46) *
Har jag hidrat dig från att titta på det som du kallar för fest?

Du har rätten att starta en tråd och vi andra har lika mycket rätt att skriva där.
Om du inte vill bara samla likatänkare i en och samma tråd? smile.gif

LÄS INNANTILL vad tråden handlar om .... nu måste jag sätta mig på fingrarna ....
tillåter mig inte att ....
skånepåg
CITAT (netha @ 18-06-2010, 23:45) *
Men snälla ... ids du läsa mitt första inlägg ... Detta handlar inte om kungahuset!
Lite respekt tycker jag ändå att jag kan be om ang trådens innehåll.

Ok förlåt, är lite på lyran men jag tycker vi ska avsätta kungen och jobba mer för demokrati helst med president som usa och få lite mer ändring i landet hela tiden än ,med kungen som typ bestämmer allt, bara deras bröllop kostar ju skatte betalarna 60% =(
Motti
herkules !tror du inte jag vet det !jag är 57 år och har nog varit med om både det ena och det andra men man kan inte gräva ner sig i allt elände då försvinner man till slut som människa ,man måste se det ljusa i livet också annars skulle man inte orka med.Visst finns det orättvisor i livet det kan jag skriva under på direkt men man måste ändå leva sitt liv så ljust man kan annars går man under.Det finns sååå mycket fint i livet glädjs åt det det överväger det andra mörka kram1.gif jag lovar smile.gif
netha
CITAT (skånepåg @ 18-06-2010, 23:50) *
Ok förlåt, är lite på lyran men jag tycker vi ska avsätta kungen och jobba mer för demokrati helst med president som usa och få lite mer ändring i landet hela tiden än ,med kungen som typ bestämmer allt, bara deras bröllop kostar ju skatte betalarna 60& =(

OK ... på lyran ... då förstår jag ... och jag håller med dig i sak ...
men som jag sa ... det var inte detta tråden handlade om.
No hard feelings kompiskram.gif
ryss_борис
CITAT (netha @ 18-06-2010, 23:48) *
LÄS INNANTILL vad tråden handlar om .... nu måste jag sätta mig på fingrarna ....
tillåter mig inte att ....

Skriv ett vettigare huvudinlägg istället om du inte är nöjd med vad som diskuteras, för det framgår faktiskt inte vad du vill få ut av tråden, mer än att säga att du tyckte "festen" var kul....
Motti
Jag och mina två barnbarn 5 och 7 år ska i alla fall se Prinsessan gifta sig i mogon så det så :)Tycker Vicktoria är en förebild för svenska unga kvinnor lika så Daniell !önskar dom allt gott kompiskram.gif
vitavargen
CITAT (netha @ 18-06-2010, 23:07) *
Monarki är jag emot men jag måste säga att det är sällan (så gott som aldrig) som vi fått
De får gärna gifta sig oftare om de lovar oss lika bra teve. yes.gif

Festföreställning Konserthuset

.

Ja.

Jag fattar vad tråden handlar om. Det jag har svårt att fatta är att jag inte får berätta om de olika kostnaderna som människor betalar för den festen.
Motti
du !vanliga människor får också betala Fackpamparnas avgångsvederlag pensioner resor Bonusar osv.
*Stintan*
CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 00:06) *
Ja.

Jag fattar vad tråden handlar om. Det jag har svårt att fatta är att jag inte får berätta om de olika kostnaderna som människor betalar för den festen.

Vad kostar inte fotbollssändningarna. Dom kostnaderna tycker du är helt OK trots att större delen av befolkningen inte har minsta intresse av att se det. Får man välja mellan pest och kolera så valde jag att ha festen från konserthuset på i bakgrunden och jag skulle nog vilja påstå att det var en mycket bra underhållning trots att jag satt med ryggen emot mesta tiden.
Observera att tråden handlar enbart om festen från konserthuset och inget annat.
ryss_борис
CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 00:19) *
Vad kostar inte fotbollssändningarna. Dom kostnaderna tycker du är helt OK trots att större delen av befolkningen inte har minsta intresse av att se det. Får man välja mellan pest och kolera så valde jag att ha festen från konserthuset på i bakgrunden och jag skulle nog vilja påstå att det var en mycket bra underhållning trots att jag satt med ryggen emot mesta tiden.
Observera att tråden handlar enbart om festen från konserthuset och inget annat.

Du har missförstått hela grejen. Det är själva principen som är helt åt helvete fel. Att folket ska behöva bekosta det när kungahuset redan har så ofantligt stora tillgångar.
Motti
och fackpamparna som skor sig på vanligt arbetande folk ?tittar inte ni på TV ?Kalla fackta tex ?och tror ni att det blivigt billigare med Pressident ?glöm det.mutor och bestickning är vad en pressidentkandidatur handlar om.
ryss_борис
CITAT (Motti @ 19-06-2010, 00:25) *
och fackpamparna som skor sig på vanligt arbetande folk ?tittar inte ni på TV ?Kalla fackta tex ?och tror ni att det blivigt billigare med Pressident ?glöm det.mutor och bestickning är vad en pressidentkandidatur handlar om.

Att avskaffa monarkin betyder inte per automatik president. Sedan så är inte USA representativt för resten av världen...
Motti
Så du menar att inta Pressidetnten är sponsrad av företag och andra intressenter?tror du att Obhama har betalat sin pressidentkandidatur själv ur egen ficka ?du tror inte han är styrd av andra intressen då?
herkules
CITAT (Motti @ 18-06-2010, 23:52) *
herkules !tror du inte jag vet det !jag är 57 år och har nog varit med om både det ena och det andra men man kan inte gräva ner sig i allt elände då försvinner man till slut som människa ,man måste se det ljusa i livet också annars skulle man inte orka med.Visst finns det orättvisor i livet det kan jag skriva under på direkt men man måste ändå leva sitt liv så ljust man kan annars går man under.Det finns sååå mycket fint i livet glädjs åt det det överväger det andra mörka kram1.gif jag lovar smile.gif

jag väljer att se det på annat sätt, att vara medveten om orättvisorna i världen är inte att gräva ner sig.
jag njuter också av bra musik, god mat, hundar och annat vackert men aldrig att jag glömmer kampen för de som inte kan föra den själva.
men nog om det, den här tråden handlade om bra underhållning smile.gif
själv kollade jag på kommissarie morse på tv9, det var också himla bra!
*Stintan*
CITAT (ryss_бори @ 19-06-2010, 00:21) *
Du har missförstått hela grejen. Det är själva principen som är helt åt helvete fel. Att folket ska behöva bekosta det när kungahuset redan har så ofantligt stora tillgångar.

Nej det har jag inte. Jag tycker bara att det var bra underhållning i TV vilket vi inte är så bortskämda med när det gäller program som Svt sänder. Man behöver inte vara royalist för att uppskatta bra underhållning.
Motti
Japp Herkules det är en del av livets goda :)Kommissarie Morse :9Man måste bara dela på det som är gott och det som är jobbigt flirting.gif
ryss_борис
CITAT (Motti @ 19-06-2010, 00:35) *
Så du menar att inta Pressidetnten är sponsrad av företag och andra intressenter?tror du att Obhama har betalat sin pressidentkandidatur själv ur egen ficka ?du tror inte han är styrd av andra intressen då?

Vad i allsin dar pratar du om nu?

Att ha republik som statsskick är inte på något sätt ekvivalent med hur presidentvalet i USA går till. Visste du ens att Finland har president? För det andra är det fullt möjligt avskaffa monarkin och ändå behålla riksdag med mera.

CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 00:35) *
Nej det har jag inte. Jag tycker bara att det var bra underhållning i TV vilket vi inte är så bortskämda med när det gäller program som Svt sänder. Man behöver inte vara royalist för att uppskatta bra underhållning.

Varför drog du då upp argumentet om fotbollskostnaderna?
*Stintan*
Starta en egen tråd om monarkins vara eller icke vara och håll er till ämnet. Det är ju f*n att varenda tråd ska förstöras.
ryss_борис
CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 00:43) *
Starta en egen tråd om monarkins vara eller icke vara och håll er till ämnet. Det är ju f*n att varenda tråd ska förstöras.

Trådstarten bidrar ju inte till något diskussionsunderlag för fem öre. Skyll er själva om tråden blir förstörd när ni inte ens kan formulera en relevant frågeställning.
Motti
Jo Fotboll kostar särskillt VM,.hela TV-programet ar omlaggt Fy attan för fotboll och visst koster det med allt ståhej runt ,det är väl för sjutton inte gratis,vem tror du betalat ståhejet ?TV4 sport ?
Berith
Hade också TVn på, men utan ljud. Lyssnade bara när det kom nån artist jag ville höra. wink.gif Kul i slutet när det blev "allsång" med Roxette! Där ser man vad kungligheter ute i världen lyssnar på! tummenupp.gif
fuchsian
CITAT (Motti @ 18-06-2010, 23:52) *

Hej Motti, Du har rätt och dina åsikter och inlägg visar att du är en reko människa. du har fattat att man inte kommer någonstans med negativt och hat, även att dessa finns ju hos oss, men varför är en del så in i vassen dumma att de inte ser det positiva eller börja se det. Här i forumet har vi mött många sortes människor, de är mest trevliga och har något med sig till andra. Sen finns dom som ska förstöra för alla, särskilt om man inte håller med, men för bövelen, vi är inte här och försöker omvända folk.
Det lilla jag har hunnit att läsa, hamnade jag på denna debatt ..... ang. Brölloppet idag. Det har blivit så mycket av det att man orkar el. tappar intresset även att man önskar dem ett gott liv. Brudparet, menar jag.
Jag märkte att du har redan fått negativa åsikter av en viss person, igår var det min tur ..... yahoo.gif ... Fuchian ...
fuchsian
CITAT (vitavargen @ 18-06-2010, 23:34) *

Vitavargen .... Det är nog fler som använder forumet som "lyckopiller", jag har läst igenom dina inlägg i denna depatt och håller med dig att det önskas verkligen att mäniskorna skulle visa bättre sidor, samt inte hacka sönder varteviga svar. Konstigt sätt att ingå i en depatt.
Men nu gjälde det dagens Bröllop, visserligen ser det ut att gå för långt och sen ska man vara med att betala.
Såg ni danmarks Henrik, drottningens make, när de var på operan, han kunde knappt hålla sig vaken, dålig stil, men man får väl ursäkta det med hans ålder och kanske detta var inte till hans smak, vem vet, men han var inte den enda som nickade till lite då och då..... sleeping.gif
Varför detta hat av personer i forumet mot andra? det är bara föööör mycket! ..... confused.gif .. Fuchian ..
Gita
CITAT (ryss_бори @ 18-06-2010, 23:41) *
Såg det visserligen inte, men antar att det inte var mycket att hänga i granen. Vem bryr sig om vad pajaserna sysslar med?

Kanske just för att kungahuset och monarkin står utanför allt som har med politik göra är det som gör att monarkin har så otroligt starkt stöd i vårt land.Just för att vi ibland behöver slippa tänka på världens elände, klimatförändringar, mord, tortyr m.m utan kan unna oss att njuta av glamour, oerhört vackra kläder och smycken, vackra dukningar och blomsteruppsättningar m.m.
Sen finns det ju det där jag kallar omvänd snobbism då man inbillar sig vara en mindre intellektuell och tänkande människa om man kan njuta av flärd och lyx och för en dag eller två strunta i politik och de stora tunga frågorna. För mig är den inställningen väldigt pubertal.
Gita
Ooops! svarade på fel inlägg. Men jag låter det ligga kvar här.
vitavargen
CITAT (Gita @ 19-06-2010, 09:25) *
Kanske just för att kungahuset och monarkin står utanför allt som har med politik göra är det som gör att monarkin har så otroligt starkt stöd i vårt land.........

Vill bara påpeka att igår gjordes en ny opinionsundersökning angående människors stöd för kungahuset ( finns att titta på hos Tv4-play). På 15 år från mitten av 90-talet har stödet sjunkit från 70 procent till 46 procent. Resultatet visar att de flesta inte vill ha monarki. Ville bara påminna dig om det, om opinionsundersökningar är grund för det du säger.

(Netha ursäktar säkert för den lilla påminnelsen smile.gif )
Berith
CITAT (Berith @ 19-06-2010, 08:44) *
Hade också TVn på, men utan ljud. Lyssnade bara när det kom nån artist jag ville höra. wink.gif Kul i slutet när det blev "allsång" med Roxette! Där ser man vad kungligheter ute i världen lyssnar på! tummenupp.gif

Om ni visste hur knäppt det ser ut när operastjärnor sjunger utan ljud! a0a.gif Marlena Ernman var ju en av dom igår...
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 00:43) *

STINTAN, det gör ju du så bra själv att förstöra trådar. Gör en egen för din skull, det kanske vore bra, då håller du i tömmarna på den tråden.
Menar inte att du ska gräva dig dit, alla har samma rätt till att komentera, hålla med, eller inte hålla med, då är ju det enkelt och bra. ... du verkar ju ha beska piller åt var och en i alla trådar, vi behöver mera av det positiva och humoristiska, för vardagen är inte alltid så munter, det var bara i vanlig allmän tanke.... confused.gif Fuchian ...
fuchsian
CITAT (ryss_бори @ 19-06-2010, 00:21) *

Hej till ryss-6opn .... En fråga, är det inte brukligt att brudens föräldrar betalar kalaset? Från en egen pengapung ..... i vissa fall kan brudgummens föräldrar bidra, om det visar sig att det inte går riktigt ihop sig.
Nutidens ungdommar brukar också spara undan det de kan till sitt bröllopp, Har du andra förslag?
Jag förstår att i detta läge är ju det vårt kungahus som har brölloppet, men de har så det räcker i kassan att det kunde räcka, men sedan, hur ställer man sig i en fråga --- det blir ju inte ett privat bröllop vi talar om. även då håller jag fast mina slantar ..... flirting.gif Fuchian ...
fuchsian
CITAT (Motti @ 19-06-2010, 00:11) *
du !vanliga människor får också betala Fackpamparnas avgångsvederlag pensioner resor Bonusar osv.

Motti, det talas man tyst om. Känner till personer som haft sådana jobb gm maken, och de har bara ett gott skratt åt skriverier om sitt eget ...... angel_not.gif .. Fuchian ..
Solstorm
CITAT (netha @ 18-06-2010, 23:07) *

.

Jag vill ha bort kungahuset och är innerligt trött på spektaklet men jag måste hålla med dig. Det var verkligen fin underhållning i går kväll. Jag önskar att man kunde få se mer av konfrencieren (stavas?) i andra tvprogram. Och barnen på slutet var verkligen hjärteknipande. Har sökt barnens framträdande på youtube utan att hitta dem, hoppas de läggs in där.
Gita
CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 09:42) *
Vill bara påpeka att igår gjordes en ny opinionsundersökning angående människors stöd för kungahuset ( finns att titta på hos Tv4-play). På 15 år från mitten av 90-talet har stödet sjunkit från 70 procent till 46 procent. Resultatet visar att de flesta inte vill ha monarki. Ville bara påminna dig om det, om opinionsundersökningar är grund för det du säger.

(Netha ursäktar säkert för den lilla påminnelsen smile.gif )

Fast jag tolkade den senaste undersökninen lite annorlunda, det var väl bara drygt 20 % som ville avskaffa monarkin, 46 % som absolut ville ha den kvar och resten hade ingen åsikt. Resultatet visar väl att det är en minoritet som vill avskaffa monarkin, eller hur?
Gita
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 19-06-2010, 09:49) *
STINTAN, det gör ju du så bra själv att förstöra trådar. Gör en egen för din skull, det kanske vore bra, då håller du i tömmarna på den tråden.
Menar inte att du ska gräva dig dit, alla har samma rätt till att komentera, hålla med, eller inte hålla med, då är ju det enkelt och bra. ... du verkar ju ha beska piller åt var och en i alla trådar, vi behöver mera av det positiva och humoristiska, för vardagen är inte alltid så munter, det var bara i vanlig allmän tanke.... confused.gif Fuchian ...

Detta var från början en positiv tråd men somliga lyckades förstöra den goda stämningen och du hakar på som vanligt.
Beska piller delar jag ut till folk som beter sig dumt, aldrig till andra. Sug på den du!
Anki på Öland
Usch så trött man blir.... 3 nick nu som skall sjafsa sönder varenda tråd som startas thumbdown.gif
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon