Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Bröllopet
          Anma
          Inlägg 20-06-2010, 15:49
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Tvn hade jag på hela dagen och såg det mesta gjorde jag. Till och med bröllopsvalsen. Vilka härliga tal Westlings höll, Daniels tal var ju bara så underbar och personlig. Hade ingen aning om hur romantisk Victoria är, tänker på det med de 30 breven. wub.gif
          En helt fantastisk dag för dem. En och annan tår fällde jag också.

Citera
          Peztis
          Inlägg 21-06-2010, 18:32
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

CITAT (Bengalow @ 20-06-2010, 15:27) *
          Då är det trevligare med hyllning av idrottsstjärnor. Dom har i alla fall presterat något.

Och jag tillhör dem som tycker att hylla idrottare som hjältar med bragdmedalj och allt är hur löjligt och idiotiskt som helst!
          En hjälte är väl någon som verkligen ställer upp på något oväntat och hjälper någon i oerhörd nöd. Hur svårt kan det vara att sparka på en boll, liksom... g.gif

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          vitavargen
          Inlägg 21-06-2010, 18:38
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (Peztis @ 21-06-2010, 19:32) *
          Och jag tillhör dem som tycker att hylla idrottare som hjältar med bragdmedalj och allt är hur löjligt och idiotiskt som helst!
          En hjälte är väl någon som verkligen ställer upp på något oväntat och hjälper någon i oerhörd nöd. Hur svårt kan det vara att sparka på en boll, liksom... g.gif

Både du och Bengalow har rätt!

Du som lägger mycket vikt i att ställa upp för andra och därmed blir kallad för en hjälte. Bengalow har rätt när han ser massa metaller hänga löjligt på olika kungligheter. Han tycker att det är bättre att ge de medaljerna till idrotsmän ( som skapar underhålning i hög klass).

Det ni två säger, strider inte mot varann.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 21-06-2010, 18:49
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Uppskattar jättemycket att du reder ut begreppen för oss så vi får veta vem som har rätt och vem som har fel, tack....
          Anki

Redigerat av Anki på Öland: 21-06-2010, 19:36

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          vitavargen
          Inlägg 21-06-2010, 19:03
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 21-06-2010, 19:49) *
          Uppskattar jättemycket att du reder ut begreppen för oss så vet får veta vem som har rätt och vem som har fel, tack....
          Anki

Det var så lite så smile.gif

Citera
          Peztis
          Inlägg 21-06-2010, 19:21
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (vitavargen @ 21-06-2010, 19:38) *
          Både du och Bengalow har rätt!

Du som lägger mycket vikt i att ställa upp för andra och därmed blir kallad för en hjälte. Bengalow har rätt när han ser massa metaller hänga löjligt på olika kungligheter. Han tycker att det är bättre att ge de medaljerna till idrotsmän ( som skapar underhålning i hög klass).

Det ni två säger, strider inte mot varann.

Fattar ingenting av det resonemanget...
          Vet inte om jag ska tolka det som att det är fel att man ska hjälpa någon i nöd?

--------------------

Citera
          fuchsian
          Inlägg 21-06-2010, 19:27
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (vitavargen @ 21-06-2010, 20:03) *
          Det var så lite så smile.gif

Jag avskyr dessa idrottevenemanen som sänds alltid på bästa sändningstid och ordinarie filmer, serier lyfts bort så fyj .... thumbdown.gif Fuchian..

CITAT (Anki på Öland @ 21-06-2010, 19:49) *
          Uppskattar jättemycket att du reder ut begreppen för oss så vet får veta vem som har rätt och vem som har fel, tack....
          Anki

Ingen uppskattning från min sida! thumbdown.gif Fuchian ...

Citera
          vitavargen
          Inlägg 21-06-2010, 20:46
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (Peztis @ 21-06-2010, 20:21) *
          Fattar ingenting av det resonemanget...
          Vet inte om jag ska tolka det som att det är fel att man ska hjälpa någon i nöd?

Det verkade vara tydlig när jag skrev det. Försöker en gång till.

Det du säger strider inte mot det som Bengalow säger. Du vill dela ut medaljer till personer som gör en viktig social insats (som flickan som hoppade i vattnet för att rädda gubbens liv i nån liten stad ). Bengalow tycker att medaljer kan delas ut till idrotsmän som presterar nåt.

Det finns tillräckligt metaller hängandes på olika kungar och drottningar som borde räcka till både ditt förslag och Bengalows smile.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 21-06-2010, 20:51
          Länk hit: #29

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Jag tittade inte, jag jobbade 7-20 både lördag och söndag så jag hade inte tid. Men jag hade inte kollat i alla fall, även om jag uppskattar monarkin är jag inte speciellt intresserad av bröllop. Men nu skall det bli spännande att se om det snart kommer någon liten tronarvinge

Citera
          Motti
          Inlägg 21-06-2010, 20:54
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Stintan du har helt rätt västen blev lite trång a0a.gif men jag kan till mitt försvar säga att jag också var dödstrött efter att ha haft barnbarna här sedan fredags morgon till lördagskväll wub.gif så kollen var inte helt okej:) Men visst var det ett fint bröllop med mycket känslor som visades öppet på många vis yahoo.gif Tycker Konseren på fredagkväll var jättebra,Roxet fick alla kungligheter att släppa loss yahoo.gif Kanon bra kväll !

Citera
          Bengalow
          Inlägg 21-06-2010, 20:57
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Det är en jädrans tur att det finns livvakter vid sidan av det fina folket! Tänk om dom hade ramlat i vattnet! Med alla dessa medaljer och ordnar och övrigt krimskrams, så hade dom drunknat! Fjönteri, som det heter på skånska, när man får medalj för r-vslickeri!

Citera
          Peztis
          Inlägg 21-06-2010, 20:58
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (vitavargen @ 21-06-2010, 21:46) *
          Det verkade vara tydlig när jag skrev det. Försöker en gång till.

Det du säger strider inte mot det som Bengalow säger. Du vill dela ut medaljer till personer som gör en viktig social insats (som flickan som hoppade i vattnet för att rädda gubbens liv i nån liten stad ). Bengalow tycker att medaljer kan delas ut till idrotsmän som presterar nåt.

Det finns tillräckligt metaller hängandes på olika kungar och drottningar som borde räcka till både ditt förslag och Bengalows smile.gif

Fast jag tycker inte att det alls ska hängas en massa föremål av större värde på idrottare...

Och sedan undrar jag - jag vet inte - om det är kungafamiljen som personer som ÄGER alla dessa juveler de har när det är högtider. Någon som vet?

--------------------

Citera
          Monaxe
          Inlägg 21-06-2010, 21:02
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (Peztis @ 21-06-2010, 21:58) *
          Fast jag tycker inte att det alls ska hängas en massa föremål av större värde på idrottare...

Och sedan undrar jag - jag vet inte - om det är kungafamiljen som personer som ÄGER alla dessa juveler de har när det är högtider. Någon som vet?

En del av smyckena är privata tror jag, gåvor osv, resten antar jag tillhör staten, bla ingår väl rikregalierna där.

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          vitavargen
          Inlägg 21-06-2010, 21:25
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (Bengalow @ 21-06-2010, 21:57) *
          Det är en jädrans tur att det finns livvakter vid sidan av det fina folket! Tänk om dom hade ramlat i vattnet! Med alla dessa medaljer och ordnar och övrigt krimskrams, så hade dom drunknat! Fjönteri, som det heter på skånska, när man får medalj för r-vslickeri!

Väldigt roligt stycke !

Citera
          Motti
          Inlägg 21-06-2010, 21:38
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

De gammla ärvda juvelerna från förr är statens egendom och får bäras av kungafamiljen vid högtidliga tillfällen.Måste säga att Vicktoria var väldigt enkelt brudkläd stilrent och vackert,med Josephins Kame`diadem på hjässan .Jag tycker det var ett fint bröllop och allt var mycket spontant gämfört med andra Kungliga bröllop som tex Silvias och Kungens som var mycket stelare,Vicktoria och Daniell var som vilket ungt förälskat par som helst och visade öppet sina kännslor för varan.Jag är stollt över vårt kungahus därför att de just är så enkla om man gämför med tex Englands,föresten iddes de bara skicka Prins Edward därför att de tycker det Nordiska Kungahuset är för !simpelt"för dom thumbdown.gif

Citera
          vitavargen
          Inlägg 21-06-2010, 22:52
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (Bengalow @ 20-06-2010, 15:27) *
          ...... Det skulle vara kul att se prins Henrik av Danmark stöta kula, t.ex. Kroppsidealet för den sporten har han åtminstone....

Menar du denna ? Hän lär aldrig få se sina egna kulor iallafall :
          http://svenskdam.se/files/2009/06/drmargrethe.jpg

Citera
          netaave
          Inlägg 21-06-2010, 23:06
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Anma @ 20-06-2010, 16:49) *
          Tvn hade jag på hela dagen och såg det mesta gjorde jag. Till och med bröllopsvalsen. Vilka härliga tal Westlings höll, Daniels tal var ju bara så underbar och personlig. Hade ingen aning om hur romantisk Victoria är, tänker på det med de 30 breven. wub.gif
          En helt fantastisk dag för dem. En och annan tår fällde jag också.

Samma här, hade Tvn på från 8 på morgonen tills det slutade. Tyckte också talen var bra och Daniels helt outstanding. Men tyckte både kungen och Daniels pappa fick mycket klargjort med sina tal också, som att det aldrig funnits hinder för dom t.ex.
          Sen blev jag så glad när jag såg att vår nya prins behärska konsten att dansa, men han har ju påbrå på det, föräldrarna är ofta ute på mogendanserna runt Ockelbo/Gävle.

--------------------

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 22-06-2010, 00:04
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

CITAT (Peztis @ 21-06-2010, 19:32) *

En idrottsstjärna har ju åtminstone kämpat sig till resultaten, samtidigt som de är förebilder för många, (bidrar till underhållning mm). Ordet "kämpa" kan väl ingen i kungahuset ens stava till..

Nej, det är inte svårt att sparka på en boll. Det är inte svårt att springa hundra meter heller. Att vara bland de snabbaste i världen är dock svårt. Att sån här självklar matematik ska behöva förklaras är ju nästan pinsamt.

Sedan är det väl klart att det är löjligt att överdriva själva hyllandet av idrottare, men att inte se skillnad på detta och att hedra kungabarnen är ingenting annat en tragiskt.

Citera
          Anma
          Inlägg 22-06-2010, 00:38
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (ryss_бори @ 22-06-2010, 01:04) *
          En idrottsstjärna har ju åtminstone kämpat sig till resultaten, samtidigt som de är förebilder för många, (bidrar till underhållning mm). Ordet "kämpa" kan väl ingen i kungahuset ens stava till..

Nej, det är inte svårt att sparka på en boll. Det är inte svårt att springa hundra meter heller. Att vara bland de snabbaste i världen är dock svårt. Att sån här självklar matematik ska behöva förklaras är ju nästan pinsamt.

Sedan är det väl klart att det är löjligt att överdriva själva hyllandet av idrottare, men att inte se skillnad på detta och att hedra kungabarnen är ingenting annat en tragiskt.

Jag håller inte med dig i att ingen i kungahuset kämpat. Många verkar tro att deras ämbete är ett lätt jobb, men det tror inte jag.
          Orkar inte gå in på hur jag menar, men ni kan kanske tänka ut det själva.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 22-06-2010, 09:03
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (ryss_бори @ 22-06-2010, 01:04) *

..... tycker du! Varför kan du inte i diskussionen säga att jag tycker att...... Det är väl inga statiska sanningar du kommer med, du talar ju faktiskt bara om din åsikt. Eller?? Har du något slags facit över livet på hand???
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 18:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon