Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> gurka i växthus suo long och picolino
          evachris
          Inlägg 20-06-2010, 13:10
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 70
          Medlem nr: 26 826

Hej!

Jag har två gurkplantor av suo long och två plantor av picolino. I växthuset får bara plats för två plantor.

Båda sorterna vill helst vara i växthuset, men jag har läst att det kan gå på friland också.

Måste jag har två gurkor som står ihop av samma sort för pollinerings skull? Om det är så, vilken sort ska jag satsa på i växthuset.

Piccolino är smågurkor och ska bli många mina plantor har knoppar men blommar ej.

Suo long är långa gurkor och har redan satt flera blommor och smågurkämne på plantorna. En fråga till ska jag ta bort några gurkämne? på ena plantan finns 5 st ungefär lika stora gurkor på Suo long.

Eller kan jag sätta en piccolino och en Suo long i växthuset och en av varje på friland? Jag är dålig på det här med pollinering.

Just nu står plantorna inomhus och jag måste plantera ut dem så fort som möjligt.

Tacksam för snabba svar!

mvh
          Eva-Christin

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 17:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon