Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > När är det minst packat?, I mataffären och förallandel på bolaget?
          netha
          Inlägg 23-06-2010, 21:53
          Länk hit: #21

Gäster

Packat både på Ica och Coop idag ... många som jobbar halvdag imorron och far iväg till landet.

Citera
          Motti
          Inlägg 23-06-2010, 21:53
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Okej !vi var på Willys i kväll mycket folk men inga långa köer och inget var slut rolleyes.gif Men va skönt att ha handlat allt redan nu så man slipper bry sig smile.gifi morgon ska vi i Byalaget klä midsommarstången och fika,nästan roligare den kvällen än Midsommarafton flirting.gif Sen på eftermidagen i morgon kommer alla barn barnbarn och sover över,sen på midsommarafton kommer vänner och så äts det sill o potatis med nubbe,på kvällen sammlas vi ett riktigt gäng vid sjön hos oss och dricker lite gott och grillar och ha trevligt:)ibland är vi upp till 25 personer här ,ska bli så mysigt att slappa nere vid bryggan med grannar och vänner smiley_small_hug.gif
          Ha en bra Midsommar alla blomma.gif (ska ni ut på sjön så glöm inte flytvästen)

Mvh Motti

Citera
          netha
          Inlägg 23-06-2010, 21:55
          Länk hit: #23

Gäster

CITAT (Motti @ 23-06-2010, 22:53) *
          Okej !vi var på Willys i kväll mycket folk men inga långa köer och inget var slut rolleyes.gif Men va skönt att ha handlat allt redan nu så man slipper bry sig smile.gifi morgon ska vi i Byalaget klä midsommarstången och fika,nästan roligare den kvällen än Midsommarafton flirting.gif Sen på eftermidagen i morgon kommer alla barn barnbarn och sover över,sen på midsommarafton kommer vänner och så äts det sill o potatis med nubbe,på kvällen sammlas vi ett riktigt gäng vid sjön hos oss och dricker lite gott och grillar och ha trevligt:)ibland är vi upp till 25 personer här ,ska bli så mysigt att slappa nere vid bryggan med grannar och vänner smiley_small_hug.gif
          Ha en bra Midsommar alla blomma.gif (ska ni ut på sjön så glöm inte flytvästen)

Mvh Motti

Ha en bra midsommar du/ni också! smiley_small_hug.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 23-06-2010, 22:21
          Länk hit: #24

Medlem

Tänkte på en sak idea.gif tur det är helgdag dagen efter midsommar så man får vila ut lite 000.gif för på söndagen ska vi på födelsedagskalas och köra nästan fyra mil !dottern fyller 34 år all sin da (hur det nu gick till?) g.gif

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 23-06-2010, 22:55
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Onsdag förmiddag var perfekt på bygghandeln. Runt 45 minuter på Onoff innan en säljare fick tid med mig. Elprylsbutiken gick fort men där stod vi och snackade energilampor bara för att jag ville visa att jag är inne:).

Bolaget var drägligt i går. Och eftersom priset är lika på dessa utminuteringsställen (stulet från en målad fasad i Piteå) så handlar jag i Hammarn i morgon. Där försigår social gemnenskap i kvadrat. Där snackas älgjakt, björnobservationer de senaste dagarna, bärsässongens positiva utveckling och nyfödda och nydöda. Snacka om social samvaro. I stan blänger alla på mig som om katten har dragit in något* eller lika surmulet som medresenärer på lokaltrafiken i Fjollträsk. Ringer man till polisen om man skulle råka le mot någon?

Uschäkta snedsprånget. Sägs så nordanut.

Handlade vid lunchtid på Willys. Normalt med folk och korta köer. Prisskillnaden är ca 15% jfrt med lokal specerihandel. COOPs blå hink full med nyperan för en tia, om man handlade för hundra kronor var ok, så jag köpte två kg kaffe om någon trädgårdsnörd passerar.

Kontentan är att det gäller att handla tidigt. Manana är torsdag. Rekommenderar förmiddag om möjligt. Är ni två eller flera så besök ett köpcenter och dela på er. Återsamlingplats ett bra fik i grannskapet. Notera det sista! Ha alltid en återsamlingsplats. Vet inte hur många gånger jag eller Eva ringt i butiken och undrat "Var f-n är du någonstans"?

Förlåt om jag raljerade lite men det kändes på de henne vise.

* Träffade en rektor en gång på bolaget. Jag hejjade förståss och eftersom det var andra gången vi träffades framför sagda disk så klämde jag ur mig – Tänka att vi alltid träffas här! Han blev rejält förbannad??? Klavertramp?

Redigerat av Överbölingen: 23-06-2010, 22:57

Citera
          netha
          Inlägg 23-06-2010, 23:02
          Länk hit: #26

Gäster

CITAT (Motti @ 23-06-2010, 23:21) *
          Tänkte på en sak idea.gif tur det är helgdag dagen efter midsommar så man får vila ut lite 000.gif för på söndagen ska vi på födelsedagskalas och köra nästan fyra mil !dottern fyller 34 år all sin da (hur det nu gick till?) g.gif

På midsommardagen fyller vår föstfödde 45 år och vi firar 46-årig förlovningsdag. wub.gif

Redigerat av netha: 23-06-2010, 23:02

Citera
          Motti
          Inlägg 23-06-2010, 23:05
          Länk hit: #27

Medlem

Oj då smile.gifdå ligger du lite före rolleyes.gif men visst blir man förundrad när man tittar på dom som vuxna !man bytte ju nyss blöjor på dom och hux flux är man mormor eller farmor .Ja det här blev ju lite off Topick (utanför ämnet smile.gif flirting.gif

Citera
          netha
          Inlägg 23-06-2010, 23:09
          Länk hit: #28

Gäster

CITAT (Motti @ 24-06-2010, 00:05) *
          Oj då smile.gifdå ligger du lite före rolleyes.gif men visst blir man förundrad när man tittar på dom som vuxna !man bytte ju nyss blöjor på dom och hux flux är man mormor eller farmor .Ja det här blev ju lite off Topick (utanför ämnet smile.gif flirting.gif

Och precis ikväll ringde han och berättade att han råkat ut för rosfeber ... hade haft sår under fotsulan. sad.gif
          Nå han hade fått antibioika utskrivet av doktorn så nu håller vi våra tummar att han ska bli bra så fort som möjligt. wub.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 23-06-2010, 23:16
          Länk hit: #29

Medlem

Rosfeber har jag haft flera gånger !första gången var när vi kom hem från Santorini ,hade fått en rostag i mellan tårna sen efter det så fick jag det så fort jag fick ett sår på fötter eller ben,så han kan få igen det vet jag så säg till han att han håller ett öga på ben och fotsår hädanefter,tror det är Streptockoker man får thumbdown.gif Nu är det flera år sedan jag fick Rosfeber så det har väl gått över.

Citera
          Meriona
          Inlägg 24-06-2010, 13:51
          Länk hit: #30

Gäster

Kl 9 imorse var jag på CoopForum. KNÖKFULLT åtminstone i grönsaksavdelningen, när jag väl kom till kassan var det tomt, troligen handlade alla andra mer än mig så att jag liksom han före dem till målet.
          Kl 10.05 var jag på bolaget - KNÖKFULLT både i lokalen och i kassaköerna.
          Vid lunchtid var jag på apoteket - KNÖKFULLT även där.

Är det vad folk behöver till midsommar, medicin, sprit och grönsaker? unsure.gif

Citera
          Wilmer
          Inlägg 24-06-2010, 13:59
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Tror du slog huvudet på spiken där Meriona tummenupp.gif Akuten lär bli fullbelagd senare också.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 24-06-2010, 14:02
          Länk hit: #32

Gäster

Usch då, jag nöjer mig med nån variant av de tre första tror jag... blink.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 24-06-2010, 14:46
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Var och handlade på Coop vid 12-tiden. Normalt med folk tycker jag, inga problem. En strid ström med folk in i och ut ur systemet bredvid, det är många som skall bli packade i helgen. Själv dricker jag inte sprit så jag slapp köa där. Stod och vägde en liten burk senapssill men satte tillbaka den. Är egentligen inte pigg på sill men jag äter när jag blir bjuden. Blir inget i år, brorsan och svägerskan brukar bjuda men i år är de och några bekanta i Danmark över helgen.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Ralf
          Inlägg 24-06-2010, 19:48
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Wilmer @ 24-06-2010, 14:59) *
          Tror du slog huvudet på spiken där Meriona tummenupp.gif Akuten lär bli fullbelagd senare också.

Vissa häkten blir nog oxå fullbelagda...

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          hattstugan
          Inlägg 24-06-2010, 20:14
          Länk hit: #35

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Beror nog lite på var Sjukhusen är belägena! Var inne för ngr år sedan på Akuten här i staden På Midsommaraftonsnatten och det var då inte många där då iaf! Personalen svarade på det : Att de kommer när de nyktrat till lite!

Citera
          malcolm
          Inlägg 24-06-2010, 20:18
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Fredagskvällar är bäst, då vill alla hem till groggen och TV:n och affärerna är "tomma"

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 24-06-2010, 22:34
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Trodde att jag varit förståndig och köpt allt jag skulle och det var bara hundmat som saknades så jag åkte till Torp, utanför Uddevalla efter 14 i dag - fullt med folk och bilar men eftersom jag nöjde mig med att ta en parkeringsplats lite bortanför fick jag en med skugga från ett träd - hunden tackar för det.

Någon hade ställt en varuvagn där jag parkerade så den tog jag och sedan körde jag bara på och alla bilar stannde.
          Det var lite svårare när jag var på väg tillbaka till bilen med 30 kg hundmat - vagnen var lite svårare att köra över gräsmattor men bilarna stannade lika snällt denna gång.

Citera
          netha
          Inlägg 24-06-2010, 22:36
          Länk hit: #38

Gäster

Idag vid tvåtiden på em var jag till ICA Kvantum ... kassan med längst kö, hade tre.

Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 25-06-2010, 08:37
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Onsdag kväll var det ganska lugnt på bolaget det var nog ingen som fattat at det var öppet en timme längre än normalt. Igår var det dock smockfullt nästan hela dagen så det var en lång dag att jobba (cyklade hemifrån 6.45 kom hem 20.45).

Ytterligare tankar om kön på bolaget. Varför har nästan alla män 50-60år mynt i samtliga fickor på kroppen? de slänger fram sedlarna och sedan börjar de gräva och lassa upp mynt ur samtliga fickor på kroppen och ibland tar det lite tid innan de hittar 50-öringen som de vet att de stoppat ner någonstans.

+Varför visar nästan inga 20-25 åringar leg utan man måste fråga och då börjar de söka efter vart de lade legget? Är det någon sport att se ifall kassörskan/kassören tycker att man ser gammal ut? (på bolaget där jag jobbar frågar vi alla som ser ut att vara 30år eller yngre efter leg för att minimera risken att någon minderårig lyckas handla)

+Istället för att komma in och beställa varor ur beställningssortimentet när det är som mest att göra och man får stå och vänta på personal så kan man sitta hemma och beställa varorna på systembolagets hemsida och komma och hämta ut och betala i den butik man väljer vid beställningen.

Redigerat av Åsa, mälardalen zon 2: 25-06-2010, 08:38

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera
          Myosotis
          Inlägg 25-06-2010, 09:57
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Meriona @ 24-06-2010, 14:51) *
          Är det vad folk behöver till midsommar, medicin, sprit och grönsaker? unsure.gif

rotfl.gif

För övrigt hade jag inte en tanke på det här att det kunde vara fullt i affärerna. Jag var snabbt inne på hemköp igår kväll och det var nästan tomt. Jag köpte nästan bara salt så jag vet inte om någonting var slut. Jordgubbarna stod utanför och kostade 50:- -fear-.gif så dem köpte jag INTE. Nån gång måste de väl bli billigare!

--------------------
          Det ska gå.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-10-2025, 13:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon